makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

بهره‌برداری از 24 پروژه کشاورزی در نیکشهر

مدیرجهاد کشاورزی نیکشهر گفت: 24 پروژه کشاورزی با اعتبار 2 میلیارد و 127 میلیون ریال در شهرستان نیکشهر به بهره‌برداری رسید.

حبیب رئیسی  اظهار داشت: این طرح‌ها شامل؛ احداث جایگاه دام بهداشتی، جایگاه شیردوشی، احداث باغ نمایشی خرما و مرکبات و طرح حذف و جایگزینی خرما است.

وی افزود: با بهره‌برداری از این طرح‌ها برای 156 نفر ایجاد اشتغال شده و 34 روستا نیز از مزایای این طرح‌ها بهره‌مند می‌شوند.

مدیر جهاد کشاورزی نیکشهر ادامه داد: همچنین در سال گذشته، 46 پروژه کشاورزی با اعتباری بالغ بر 16 هزار میلیارد ریال در زمینه‌های آب و خاک، زراعت، باغبانی، ترویج، دام و شیلات به بهره‌برداری رسیده است.

رئیسی تصریح کرد: به زودی کار واگذاری یک هزار و 600 هکتار از اراضی حاصلخیز دشت مسکوتان فنوج، دشت چاهان بخش مرکزی برای اشتغال فارغ‌التحصیلان کشاورزی و سایر متقاضیان با اختصاص آب انجام که تحول بزرگی در بخش کشاورزی منطقه ایجاد می‌شود.

وی گفت: تمام چاه‌های پروان‌دار کشاورزی تا پایان سال‌جاری، برقدار می‌شوند.

مدیر جهاد کشاورزی نیکشهر بیان کرد: تمدید سوخت بخش کشاورزی، معرفی به ناحیه نفتی از سه ماه به شش ماه با هماهنگی استان، هماهنگی لازم و پیگیری برای خرید به موقع و تضمین خرمای تولیدی شهرستان، تأمین آب شرب و کشاورزی زمین‌های پایین دست سد زیردان از طریق آب منطقه‌ای از دیگر اقدامات سال‌جاری جهاد کشاورزی منطقه است.

رئیسی خاطرنشان کرد: به زودی سد شیرآباد لاشار برای تأمین آب کشاورزی زمین‌های آن منطقه احداث می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد