makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

ساماندهی 850 رابط فضای سبز در زاهدان

 شهردار زاهدان گفت: 850 رابط فضای سبز در شهر زاهدان ساماندهی و به کار گرفته می‌شوند.

اسماعیل حسین‌زهی گفت : لیل کمبود بودجه در تملک‌ها، تعریض معابر در شهر زاهدان متوقف شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه شهر زاهدان پیشانی ورودی شبه قاره هند در شرق کشور است، توسعه و زیباسازی آن باید همواره مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

وی ادامه داد: مردم در این میان نقش بسزایی در حفظ، نگهداری و توسعه فضای سبز دارند و می‌توانند با مشارکت خود، مسئولان را یاری کنند.

شهردار زاهدان، مالیات بر ارزش افزوده از شهرداری چون زاهدان را یک فاجعه عنوان کرد و گفت: شهر زاهدان شهرغیر برخوردار و دارای اکثریت مردم با درآمدهای کم و بی‌بضاعت بوده و هزینه محوری در این شهر بسیار دشوار و غیر ممکن است.

حسین‌زهی از خدمات و حمایت‌های استانداری در توسعه و گسترش فضای سبز شهر زاهدان قدردانی کرد و عنوان داشت: 9 پارک و هشت زمین چمن فوتبال در دست احداث داریم و 48 پروژه عمرانی فضای سبز که با حمایت مسئولان و اجرای پروژه‌ها، سرانه فضای سبز زاهدان به زودی در سال آینده 0.8 افزایش می‌یابد.

وی از ساماندهی و به کارگیری 850 نفر رابطان فضای سبزخبر داد و افزود: امیدواریم با اجرای برنامه‌ها و پروژه‌های پیش‌بینی شده تا سال 92، شهری سرسبز و استاندارد مناسبی داشته باشیم.

شهردار زاهدان در ادامه از افتتاح پارک فرهنگی البرز در آینده نزدیک خبر داد و گفت: 18 هزار مترمربع پارک فرهنگی البرز در بلوار معلم با همکاری صد در صد تعیین اعتبار از استانداری تا دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد که نویدی برای مردم زاهدان است.

حسین‌زهی خاطرنشان کرد: سطح سفره‌های آب زیرزمینی کم شده و تمام فضای سبز شهر زاهدان با 9 حلقه چاه مدیریت می‌شود و میزان ای‌سی آب نیز زیاد شده که امیدواریم مسئولان در این زمینه شهرداری را حمایت جدی کنند.

وی اجرای پروژه تصفیه آب فاضلاب شهری را بسیار حیاتی و ضروری برای برگشت چرخه آب در به کارگیری فضای سبز عنوان کرد و گفت: 12 میلیارد تومان برای این منظور اعتبار پیش‌بینی شده که فاز نخست آن در دست اقدام است.

شهردار زاهدان افزود: در صورت تأمین به موقع اعتبارات این پروژه مشکل آب مصرفی فضای سبز شهر زاهدان را رفع می‌کند.

*برون سپاری از اولویت‌های شهرداری‌ در سال 90

رئیس شورای شهر زاهدان نیز اظهار داشت: برون سپاری و واگذاری طرح‌ها و برنامه‌ها به بخش خصوصی از اولویت‌های شهرداری‌ زاهدان در سال 90 است.

عبدالواحد شهنوازی افزود: شهر زاهدان شهر حافظان قرآن کریم و دروازه شبه قاره هند که بیشترین مساجد را در سطح ایران داراست.

وی بیان کرد: نقش فضای سبز با توجه به شرایط اقلیمی کویری و خشک این منطقه بسیار حیاتی و ضروری است.

رئیس شورای شهر زاهدان ادامه داد: توسعه و گسترش فضای سبز در زیباسازی و سلامت روانی، جسمی، رفع کسالت و حفظ محیط زیست منطقه مؤثر و سیاست‌های شورای شهر در این راستا بر مبنای برنامه محوری و بودجه محوری بسیار گسترده تدوین شده است.

شهنوازی اتمام پروژه‌های نیمه تمام برون سپاری طرح‌ها، برنامه‌ها و برخی از وظایف شهرداری‌ها را از اولویت‌های کاری سال 90 اعلام کرد و یادآور شد: احقاق حقوق شهروندی، انجام و ضابطه‌مندی، اتخاذ روش‌های صرفه‌جویی، پیگیری و نظارت بر تأمین مدیریت حقوقی منطقه، احقاق حقوق شهرداری در پرونده‌های تشکیل شده، عمران و خدمات شهری از دیگر برنامه‌های سال 90 شهرداری زاهدان است.

وی یکی از شاخص‌های توسعه هر شهر را توسعه فضای سبز آن ذکر کرد و گفت: کارهای انجام شده در این راستا، پایش مناطق با کاربری فضای سبز، افزایش سرانه فضای سبز از 2.7 به 4 مترمربع، کاهش آلودگی صوتی، آلودگی هوا، افزایش نفوذپذیری خاک، تأثیر در روحیه نشاط و روان مردم از جمله ثمرات ایجاد فضای سبز در شهر زاهدان است.

رئیس شورای شهر زاهدان در ادامه، اعتبارات توسعه فضای سبز را در سال 87، 3 میلیارد و در سال 89، 6 میلیارد اعلام کرد.

شهنوازی تصریح کرد: در شهر کویری که خشکسالی 10 ساله بر آن حاکم بوده، حفظ و نگهداری فضای سبز و افزایش 1.3 درصدی بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: در سال جهاد اقتصادی درصددیم با مشارکت همگانی، شهری کاملاً سبز و شاداب را به شهروندان زاهدانی هدیه دهیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد