makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

وجود گاز فرصتی برای سرمایه‌گذاری‌های پتروشیمی ایرانشهر

معاون استاندار سیستان و بلوچستان گفت: وجود گاز در ایرانشهر فرصتی برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های پتروشیمی و واحدهای مربوط به آن است.

 حامدعلی مبارکی پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان در فرمانداری ایرانشهر اظهار داشت: در دولت نهم و دهم اقدامات بسیار خوبی در این استان انجام شده که این بیانگر توجه دولت به این خطه از میهن اسلامی است.

وی با تأکید بر شناسایی سرمایه‌داران بومی و ضرورت معرفی طرح‌های توجیه‌دار افزود: کارشناسان دستگاه‌های اجرایی باید نهایت دقت و همکاری را در بررسی و تأیید طرح‌ها برای کارگروه اشتغال داشته باشند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: طرح‌هایی وارد کارگروه شود که دارای توجیه فنی، اقتصادی و مالی باشند.

مبارکی خاطرنشان کرد: وجود گاز در شهرستان ایرانشهر یک فرصت برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های پتروشیمی و واحدهای مربوط به آن است.

وی افزود: باید سرمایه‌داران را تشویق و حمایت کرد تا در این زمینه‌ها سرمایه‌گذاری کنند.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه تعهد اشتغال این استان را در سال 90، 86 هزار شغل اعلام کرد و گفت: این تعداد فرصت شغلی باید تا پایان سال 90 در سطح استان ایجاد شود.

دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون تعداد اشتغال ایجاد شده در استان یک هزار و 487 نفر است که نسبت به تعهد اعلام شده، عقب هستیم.

محمد عرب‌کنگان افزود: باید طی این مدت زمینه اشتغال 14 هزار و 15 نفر را فراهم می‌کردیم.

فرماندار ایرانشهر نیز به قابلیت‌های این شهرستان در بخش‌های مختلف به ویژه کشاورزی، صنعت و معدن پرداخت و اظهار داشت: در حال‌حاضر 21 هزار کارگر در واحدهای مختلف تولیدی و صنعتی شهرستان ایرانشهر مشغول به کار هستند که از این تعداد 16 هزار نفر بیمه شده اصلی هستند.

رحمدل بامری افزود: امسال سهمیه اشتغال این شهرستان بیش از 9 هزار نفر بوده که با توجه به قابلیت‌های شهرستان و وجود نیروی جوان این امر تا پایان سال تحقق می‌یابد.

وی گفت: در سال گذشته، 147 درصد در سهمیه اشتغال شهرستان رشد داشته‌ایم به طوری که ایرانشهر، رتبه نخست اشتغال را در سال 89 از آن خود کرد.

فرماندار دلگان نیز در این جلسه گفت: متأسفانه در شهرستان دلگان با 65 هزار نفر جمعیت، فقط یک شعبه بانک کشاورزی وجود دارد که مردم مشکلات زیادی در امورات بانکی دارند.

رضا مشکی افزود: مردم دلگان باید برای گرفتن تسهیلات بانکی، مسافت 140 کیلومتری دلگان به ایرانشهر را طی کنند.

وی تصریح کرد: این شهرستان از سال 87 مستقل شده اما هنوز تعداد زیادی از ادارات در آن مستقر نشده‌اند.

فرماندار دلگان بیان کرد: با توجه به استعدادهای خوب دلگان در بخش کشاورزی و وجود آب‌های غنی زیرزمینی، فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی در منطقه فراهم است.

در این جلسه؛ 32 طرح مورد رسیدگی قرار گرفت که طرح‌های پرواربندی گاو، حصارکشی گلخانه و طرح شیر و دوغ کهوران به تصویب رسید و 29 طرح دیگر برای بررسی بیشتر به کمیته کارشناسی استان محول شد.

در این جلسه از سوی استاندار سیستان و بلوچستان توسط معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار به فرماندار ایرانشهر به خاطر اینکه در سال گذشته توانسته رتبه نخست اشتغال را بین 14 شهرستان استان کسب کند، لوح تقدیر اعطا شد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد