makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

ورود لاشه دام به جای دام زنده به استان سیستان و بلوچستان

برای جلوگیری از شیوع بیماری تب کریمه کنگو و کم شدن موارد این بیماری، به جای دام زنده لاشه دام وارد استان سیستان و بلوچستان می‌شود.

 به نقل از وبدا، دکتر منصور شکیبا رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: دام‌هایی که وارد این استان می‌شوند به دلیل گزش کنه و عدم رسیدگی کشورهای همسایه ناقل بیماری تب کریمه کنگو هستند که متأسفانه موارد این بیماری طی چند سال گذشته در استان افزایش داشته است.

وی افزود: با همکاری استانداری در شورای سلامت و امنیت غذایی استان، موارد لازم را مطرح کرده و به تبع آن، در شوراهای اداری شهرستان‌ها نیز مطرح شد و با کمک سازمان دامپزشکی استان توانسته‌ایم آموزش‌های لازم را به کشتارگاه‌ها بدهیم و مردم را نیز از طریق رسانه‌های محلی آگاه کنیم.

وی در خصوص شایعه مرگ 7 بیماری که وبا گرفته بودند در استان سیستان و بلوچستان نیز گفت: یک ماه قبل به صورت تک موردی در شهرستان‌های چابهار، نیک‌شهر و سرباز بیماری وبا داشتیم که اکثر این بیماران یا به پاکستان تردد داشته‌اند یا یک مهمان پاکستانی داشته‌اند.

وی اضافه کرد: تیم‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان مرکب از هیأت رییسه دانشگاه به همراه 80 کارشناس وارد این شهرها شده و فقط 7 مورد ابتلا به وبا مشاهده شده که همه درمان شدند و هیچ مورد فوتی نداشتیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد