makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

کمبود متخصص جراحی و پزشک عمومی در استان سیستان و بلوچستان

 تلاش‌های صورت گرفته برای رفع محرومیت‌ها در استان سیستان و بلوچستان بسیار چشمگیر است، ولی هنوز در برخی از زمینه‌ها از جمله متخصص جراحی و پزشک عمومی دچار کمبود هستیم.

 دکتر منصور شکیبا رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان مطلب، گفت: استان سیستان و بلوچستان یکی از استان‌هایی است که از کمبود پزشک عمومی رنج می‌برد، هرچند با تمهیداتی که اندیشیده‌ایم توانسته‌ام در هر مرکز یک پزشک عمومی مستقر کنیم، ولی فشار کاری بر آنان زیاد است.

وی افزود: البته در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تنها دانشگاهی که از هر جهت به کمبودهای آن توجه ویژه شده دانشگاه علوم پزشکی زاهدان است و ما هم اکنون آنقدر تخت ویژه داریم که گاهی اوقات تخت‌ها خالی از بیمار است.

وی با اشاره به آموزش کادر درمانی اورژانس‌ها دراین استان گفت: اورژانس‌های بیمارستانی استان بازسازی شده و تعداد اورژانس‌های بین‌راهی هم به حد استاندارد رسیده است.

وی وجود متخصصان رشته‌های پایه مثل اطفال، داخلی و زنان و زایمان را در سیستان و بلوچستان در حد کفایت اعلام کرد و افزود: هم ‌اکنون متخصص جراحی کم داریم و حتی در برخی شهرها نداریم و در کل در زمینه‌های جراحی، ارتوپدی، گوش و حلق و بینی و جراحی مغز و اعصاب در کل استان کمبودهایی داریم که باید مرتفع شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد