makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

واحدهای مسکن مهر در سیستان‌وبلوچستان واگذار می‌شود

 مدیرکل مسکن و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: دور جدید واگذاری واحدهای مسکن مهر توسط انبوه سازان ساخته شده و در سال‌جاری در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

 مسعود مالکی ظهر امروز طی نشستی در اداره کل مسکن و شهرسازی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: از این پس واحدهای ساخته شده توسط انبوه سازان در اختیار گروه‌های چند خانواری سه تا پنج نفره قرار می‌گیرد.

وی افزود: در زمینه واگذاری مسکن مهر به گروه‌های چند خانواری از ابتدای آغاز طرح تاکنون 366 واحد در زاهدان، 474 واحد در چابهار و کنارک، 58 واحد در سراوان، 53 واحد در خاش و 128 واحد در ایرانشهر تحویل داده شده است.

مدیرکل مسکن و شهرسازی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: از این پس واحدهای ساخته شده توسط انبوه سازان در اختیار گروه‌های چند خانواری سه الی پنج نفره قرار می‌گیرد.

مالکی گفت: 15 شورای مسکن در استان که منجر به تسریع در روند اجرای طرح مسکن مهر و تأسیسات زیربنایی و روبنایی شده، در استان برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: در شهرهای بالای 25 هزار نفر، 15 هزار و 563 نفر متقاضیان واجد شرایط مسکن مهر در سیستان و بلوچستان هستند و تاکنون برای ساخت 14 هزار و 785 واحد، زمین واگذار شده است.

مدیرکل مسکن و شهرسازی سیستان و بلوچستان ادامه داد: تاکنون برای 17 هزار و 988 واحد، عقد قرارداد و برای 14 هزار و 752 واحد پروانه ساختمانی اخذ شده است.

مالکی تصریح کرد: در حال‌حاضر، 14 هزار و 623 واحد پی‌ریزی، برای 11 هزار و 380 واحد اسکلت، برای 10 هزار و 121 واحد سقف، 8 هزار و 194 واحد سفت کاری و برای 5 هزار و 142 واحد نازک کاری به اتمام رسیده و یا در حال اتمام است.

وی یادآور شد: در سال گذشته، 2 هزار و 718 واحد افتتاح شده و به بهره‌برداری رسیده است و 2 هزار و 500 واحد نیز آماده افتتاح شده و بهره‌برداری میشوند.

مدیرکل مسکن و شهرسازی سیستان و بلوچستان به عقد قراردادها اشاره و افزود: کل مبلغ پرداختی تسهیلات یک میلیارد و 112 میلیون ریال بوده که از این مقدار 965 میلیارد ریال توسط بانک مسکن پرداخت شده است.

مالکی ادامه داد: در شهرستان زاهدان 420 هکتار از اراضی غرب زاهدان برای تأمین زمین مسکن مهر که طرح جامع تفضیلی تفکیکی و آماده سازی آن مصوب و به منظور احداث مسکن مهر در اختیار انبوه سازان برای تأمین مسکن مهر گروه‌های خانواری الحاق شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد