makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

کشف 450 کیلوگرم تریاک در نوار مرزی سراوان

 معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی مرزبانی سیستان و بلوچستان گفت: بیش از 450 کیلوگرم ماده مخدر تریاک و یک دستگاه خودرو در نوار مرزی سراوان کشف شد.

 به نقل از مرکز اطلاع رسانی مرزبانی سیستان و بلوچستان، احمد شهرکی اظهار داشت: در راستای برخورد قاطع با هرگونه تجاوزات مرزی و قاچاق مواد مخدر و کالا در طول مرزهای سیستان و بلوچستان، مرزبانان هنگ مرزی سراوان مستقر در گردان تکاوری 102 با انجام کارهای اطلاعاتی متوجه ورود یک کاروان حامل مواد مخدر شدند.

وی افزود: مرزبانان گردان تکاوری 102 بلافاصله به منظور متوقف کردن قاچاقچیان مواد مخدر در مسیر ترددشان اقدام به اجرای کمین کردند.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی مرزبانی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: سوداگران مرگ که از اقدام سریع مرزبانان غافلگیر شده بودند خودروی حامل مواد را رها و با استفاده از تاریکی هوا و وضعیت کوهستانی به کمک خودروی دوم به سمت خاک پاکستان متواری شدند.

شهرکی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو، مقدار 421 کیلو و 500 گرم ماده مخدر تریاک به همراه یک دستگاه خودرو تویوتا 2000 کشف و ضبط شد.

وی گفت: همچنین طی یک مأموریت جداگانه، مرزبانان هنگ مرزی زابل نیز موفق به کشف و ضبط 44 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک شدند.

جانشین فرماندهی مرزبانی سیستان و بلوچستان نیز از کشف بیش از 13 تن انواع مواد مخدر در نوار مرزی سیستان و بلوچستان خبر داد.

محمد ملاشاهی گفت: در راستای برخورد قاطع با هرگونه تجاوزات مرزی، قاچاق مواد مخدر و کالا در طول نوار مرزی استان، رزمندگان پر تلاش مستقر در هنگ‌ها و یگان‌های رزمی موفق شدند در طول سه ماه گذشته مقادیر زیادی مواد مخدر را کشف و ضبط کنند.

وی افزود: دلاورمردان این فرماندهی موفق شدند با همت مضاعف خود ضمن توقیف 17 دستگاه خودرو و دستگیری 67 نفر قاچاقچی مواد مخدر در مجموع 13 تن و 455 کیلو و 869 گرم انواع مواد مخدر را کشف و ضبط کنند.

جانشین فرماندهی مرزبانی سیستان و بلوچستان در ادامه از افزایش 50 درصدی کشف مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

ملاشاهی بیان کرد: در همین راستا مرزبانان با اقدامات گسترده اطلاعاتی و عملیاتی موفق شدند ضمن توقیف 586 دستگاه خودرو در مجموع 936 هزار و 952 لیتر انواع مواد سوختی از قاچاقچیان کشف و ضبط کنند.

وی ادامه داد: مقدار 9 تن و 623 کیلوگرم برنج قاچاق، 2 هزار و 53 رأس احشام، 46 هزار و 16 پاکت سیگار، 53 هزار و 762 متر پارچه قاچاق، 55 قبضه سلاح غیرمجاز از دیگر کشفیات کالای قاچاق و سلاح و مهمات در این مدت بوده است.

جانشین فرماندهی مرزبانی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در راستای مقابله با متجاوزان مرزی و برخورد با هر گونه ترددهای غیرمجاز مرزی، مرزبانان موفق شدند در این مدت 9 هزار و 517 نفر از اتباع بیگانه و متجاوزان مرزی که به صورت غیر قانونی قصد ورود به داخل کشور را داشتند شناسایی و دستگیر و نیز 42 هزار و 948 نفر از این افراد را از کشور طرد کنند.

ملاشاهی افزود: رزمندگان این فرماندهی به طور شبانه‌روز با هر گونه تحرکات معاندان نظام، اشرار و قاچاقچیان مسلح مواد مخدر و ترددهای غیر مجاز مرزی به شدت برخورد می‌کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد