makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

افزایش 20 درصدی بارگیری در چابهار

 مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان ‌و بلوچستان گفت: میزان تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر چابهار 20 درصد افزایش یافت.

 سیاوش رضوانی ظهر امروز طی نشستی در اداره کل بنادر و دریانوردی استان در چابهار اظهار داشت: در سه ماه نخست امسال 5 هزار و 541 هزار تی‌ایی‌یو کانتینر در بندر چابهار تخلیه و بارگیری شد.

وی افزود: این تعداد کانتینر در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 40 درصد رشد داشته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان ‌و بلوچستان تصریح کرد: کل تخلیه و بارگیری در سه ماه نخست امسال، 377 هزار و 656 تن کالای نفتی و غیر نفتی در بندر چابهار تخلیه و بارگیری شده است.

رضوانی گفت: با توجه به نگاه ویژه سازمان بنادر و دریانوردی برای بندر چابهار و قرار گرفتن در مسیر ترانزیت محور شرق برای کشورهای آسیای میانه به ویژه افغانستان این بندر به سوی کانتینری شدن سوق پیدا می کند.

وی افزود: تخلیه کانتینر بیانگر امن بودن و گام برداشتن به سوی بنادر نسل سوم است.

*برگزاری جشن‌های شعبانیه در چابهار

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار نیز از برگزاری جشن‌های شعبانیه در منطقه آزاد چابهار خبر داد و گفت: جشن‌های اعیاد شعبانیه در منطقه آزاد چابهار با حضور هنرمندان صدا و سیمای کشور برگزار می‌شود.

سعید رحیمی افزود: جشن‌های اعیاد شعبانیه به مناسبت ولادت با سعادت سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) و روز پاسدار و ولادت فرخنده حضرت ابوالفضل‌العباس و روز جانباز و میلاد امام سجاد(ع) با حضور هنرمندان منتخب کشور در منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی چابهار از فردا به مدت دو شب برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: در این مراسم جشن که برای گردشگران و شهروندان چابهار برگزار می‌شود، برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری از جمله کنسرت موسیقی توسط خواننده محبوب کشور( مهام ) اجراخواهد شد.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار ادامه داد: در این مراسم علیرضا جاویدنیا مجری توانمند صدا و سیمای کشور به اجرای برنامه خواهد پرداخت و نصرالله رادش از بازیگران تلویزیون و سینمای کشور به عنوان مهمان برنامه حضور دارد.

رحیمی یادآور شد: اجرای برنامه‌های شاد و متنوع فرهنگی و هنری از جمله شعبده بازی، آکروبات و ژانگولر و همچنین کنسرت موسیقی سنتی بلوچی توسط گروه‌های چابهاری به اجرا در می‌آید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد