makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

پیشرفت 60 درصدی اتصال بزرگترین انبار نفت شرق ایران به شبکه ریلی

 پروژه اتصال انبار نفت زاهدان به عنوان یکی از بزرگ ترین انبارهای نفت شرق کشور به شبکه ریلی، با 60 درصد پیشرفت در دست اجراست و امسال به بهره برداری خواهد رسید.

  مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی زاهدان تصریح کرد: این پروژه از سوی پیمانکار در حال اجرا و عملیات خاک برداری آن انجام شده است.

مرتضی عابدینی افزایش ضریب انتقال سوخت مایع در مسیر را از مزایای اتصال انبار نفت زاهدان به شبکه ریلی اعلام و تصریح کرد: با راه اندازی این پروژه و تجهیز این انبار نفت به سیستم کنترل، صادرات سوخت از انبار نفت زاهدان انجام و بخش قابل توجهی از فرآورده های نفتی با ناوگان حمل و نقل ریلی حمل خواهد شد.

وی کاهش تردد نفتکش های جاده پیما و به دنبال آن کاهش حجم تصادف های جاده ای، آسان سازی و شتاب بخشی به روند جابه جایی فرآورده های مختلف نفتی و افزایش پایداری توزیع سوخت را از مهم ترین مزیت های اجرای این طرح اعلام کرد.

عابدینی تصریح کرد: هم اکنون سه انبار نفت زاهدان، زابل و خاش با ظرفیت ذخیره سازی 103 میلیون لیتر سوخت مایع در استان سیستان و بلوچستان موجود و در میان این سه انبار نفت، زاهدان از موقعیت راهبردی برخوردار است.

بر پایه این گزارش، خط ریلی انبار نفت زاهدان به منظور تخلیه و بارگیری فرآورده های نفتی، در زمینی به مساحت 30 هکتار و در دو فاز ساخته خواهد شد؛ فاز اول این پروژه شامل خطوط ورودی و خروجی، درمجموع به طول یک هزار و 500 متر است.

حجم عملیات خاک ریزی و خاک برداری در این طرح، حدود 60 هزار متر مکعب برآورد شده است و پیش بینی می شود امسال عملیات ساخت این خطوط و لوله های انتقال فرآورده های نفتی به پایان برسد؛ در فاز دوم این طرح در صورت تامین اعتبار، پنج خط به طول 5 کیلومتر و 13 عدد سوزن و سه دهانه پل آب رو جهت تکمیل پروژه احداث خواهد شد.

راه اندازای مرکز سوختگیری هواپیمایی در فرودگاه زابل

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی زاهدان از راه اندازای مرکز سوختگیری هواپیمایی در فرودگاه زابل خبر داد و افزود: این پروژه با 100 درصد پیشرفت هم اکنون به پایان رسیده است و پس از رفع برخی مشکلات، راه اندازی می شود.

عابدینی ظرفیت ذخیره سازی مرکز سوخت گیری هواپیمایی زابل را 90 هزار لیتر اعلام و تصریح کرد: برای اجرای این پروژه، هشت میلیارد و 500 هزار تومان هزینه شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد