makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

سیستان و بلوچستان باید در واردات گوشت جایگزین برزیل شود

نایب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: مسوولان کشور بر این مهم اتفاق نظر دارند که سیستان و بلوچستان باید در زمینه واردات گوشت جایگزین برزیل شود. 

'احمد علی کیخا' روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مدتی است برخی افراد، تجار و شرکتها اقدام به واردات گوشت از کشور برزیل می کنند.

نماینده مردم زابل، هیرمند و زهک در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همچنین اخیرا برخی استان ها با واردات گوشت از پاکستان، رفته رفته بازار گوشت و فرصت اشتغال و سرمایه گذاری را از دست مردم سیستان و بلوچستان خارج می کنند.

وی اظهار داشت: در زمینه واردات منطقی نیست که گوشت را از کشور دور دستی مانند برزیل وارد کنیم در حالی که واردات دام زنده و گوشت از کشورهای همسایه مانند پاکستان و افغانستان که انبار گوشت قرمز هستند، بسیار با صرفه‌تر از واردات گوشت از برزیل است.

رییس کمیته تحقیق و تفحص واردات گوشت در مجلس افزود: طی بررسی ها و مذاکرات انجام گرفته توسط این کمیته، وزارت خانه های جهاد کشاورزی و بازرگانی آمادگی خود را برای جایگزین کردن سیستان و بلوچستان با کشور برزیل در زمینه واردات گوشت اعلام کرده اند.

کیخا تاکید کرد: متولیان و مسوولان دستگاههای اجرایی مرتبط در سیستان و بلوچستان باید راهکارهای اساسی خود را برای بازپس گیری بازار واردات گوشت و حفظ اشتغال و سرمایه گذاری های انجام گرفته در این زمینه به وزارت خانه های مذکور ارایه دهند.

نایب رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی ادامه داد: نمایندگان مجلس از طرح های مدیران دستگاههای اجرایی برای حفظ بازار واردات گوشت در سیستان و بلوچستان حمایت می کنند و نهایت تلاش خود را برای اجرایی شدن این طرح ها خواهند کرد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد