makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

مردم استان‌های شرقی، سپر بلای سایر مناطق کشور شده‌اند

نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به بیماری تب کریمه کنگو تاکید کرد: مردم استان سیستان و بلوچستان سپر بلای سایر مناطق کشور هستند، چرا که دام‌های وارد شده از افغانستان و پاکستان در این استان، ذبح و سپس به سایر استان‌ها وارد می‌شود.

به گزارش  خانه ملت، عبدالعزیز جمشیدزهی با بیان اینک ه نخستین قربانی تب کریمه کنگو در کرمانشاه بود، اظهار کرد: با توجه به ورود دام از افغانستان و پاکستان از شرق کشور و به خصوص وارد کنندگان دام که افغان بودند به دلیل عدم رعایت بهداشت، این بیماری را به استان‌های شرقی کشور وارد کردند.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس‌ افزود: خوشبختانه بیشترین دامی که به سیستان و بلوچستان وارد می‌شود گاو است و نه تها وزارت بهداشت بلکه سایر دستگاه‌‌های مرتبط نیز بر واردات آن نظارت دارند تا از قاچاق دام جلوگیری شود.

وی با تاکید بر این که ورود این بیماری‌ها صدمه‌های اقتصادی جبران‌ناپذیری به کشور وارد می‌کند، گفت: در حال حاضر کشتارگاه‌هایی در استان ایجاد شده است و همان جا دام‌ها ذبح می‌کنند تا این بیماری به استان‌های مرکزی کشور وارد نشود.

بیماری تب کریمه کنگو در انسان از طریق ذبح غیرمجاز و غیربهداشتی دام آلوده و از طریق خون و ترشحات حامل ویروس منتقل می شود و حتی از انسان به انسان نیز قابل انتقال است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد