makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

آب برکه‌های شهرستان سراوان، غیربهداشتی است

نماینده مردم سراوان در مجلس، گفت: مردم روستاهای سراوان با کمبود آب آشامیدنی در فصل تابستان دست پنجه نرم می‌کنند؛ این امر موجب شده است که مردم روستاها از برکه‌ها و چاله‌های رودخانه ها آب آشامیدنی خود را تامین کنند.

 عبدالعزیز جمشید زهی گفت: مردم روستاهای سراوان به ازای هر نفر، ۳۰ لیتر آب دریافت می‌کنند. این در حالی است که استاندار مصرف آب آشامیدنی برای هر نفر در روز پنج لیتر است.

نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی افزود: استفاده کردن آز آب‌های برکه‌ها و چاله رودخانه‌های شهرستان سراوان موجب شده است که انواع بیماری‌های انگلی، پوستی و گوارشی در میان مردم بروز کند.

وی ادامه داد: کمبود اعتبارها برای تأمین آب آشامیدنی روستاییان شهرستان سروان موجب شده است که بحران کم آبی شهرستان سراوان را در بر گیرد.

وی درباره وضعیت طرح هادی روستایی درروستاهای سراوان اظهار کرد: بسیاری از طرح‌های هادی روستایی در روستاهای سراوان نیمه تمام مانده است یا روند بسیاری کندی دارد.

شهرستان سَراوان یکی از شهرستان‌های استان سیستان وبلوچستان ایران است؛ مرکز این شهرستان شهر سراوان است، جمعیت این شهرستان طبق سرشماری سال ۱۳۸۵، برابر با ۲۳۹٬۹۵۰ نفر بوده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد