makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

بهره‌مندی 90 درصد روستاهای خاش از راه روستایی

خبرگزاری فارس: رئیس اداره راه و ترابری خاش گفت: بیش از 90 درصد روستاهای بالای 50 خانوار در شهرستان خاش از نعمت راه روستایی آسفالته بهره‌مند هستند.

بهروز معینی مقدم امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: 50 درصد از بزرگراه‌های استان در خاش بوده و نگهداری آن نیز توسط راهداران این شهرستان است.

وی افزود: قطعه اول از باند دوم بزرگراه خاش ـ ایرانشهر به‌طول 50 کیلومتر در سال 82 آغاز و با اعتباری بالغ بر 22 میلیارد تومان در دهه فجر سال 89 افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

رئیس اداره راه و ترابری خاش گفت: همچنین قطعه دوم محور قدیم خاش ـ ایرانشهر بطول 35 کیلومتر از سال 88 عملیات تعریض و بهسازی و روکش آسفالت گرم آن با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد تومان شروع و در حال انجام است.

وی ادامه داد: احداث راه اصلی اسکل آباد ـ گوهر کوه ـ بزمان که قطعه یک آن با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد تومان در دهه فجر سال 89 افتتاح و هم اکنون قطعه دوم آن با اعتبار 12 میلیارد تومان از ابتدای سال 90 آغاز شده که امیدواریم با بهره‌برداری از این پروژه گام بلندی در مسیر رشد و توسعه منطقه برداشته شود.

معینی‌مقدم بیان کرد: احداث باند دوم خاش ـ زاهدان از مصوبات دور سوم سفر ریاست جمهور به استان است که هم‌اکنون در حال اخذ ماده 32 و شروع انجام مطالعات است که در صورت انجام این پروژه‌ها چهره منطقه دگرگون می‌شود.

وی افزود: این پروژه‌ها با توجه به ترانزیتی بودن محور خاش ـ زاهدان و خاش ـ ایرانشهر سهم بسزایی در کاهش حوادث رانندگی دارد.

رئیس اداره راه و ترابری خاش تصریح کرد: قطعه دوم و سوم بزرگراه خاش ـ ایرانشهر، احداث محور خاش ـ روتک، تکمیل محور فرعی خاش ـ سنگان ـ ‌میرجاوه از دیگر پروژه‌های شاخص شهرستان خاش است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد