makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

برای اولین بار برگزاری کنسرت موسیقی بلوچ در ایرانشهر

 معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان از برگزاری نخستین کنسرت بزرگ موسیقی بلوچ در ایرانشهر خبر داد.

محمود‌خواجه محمودی  در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: طی گفت‌وگویی که با فرماندار شهرستان ایرانشهر داشتیم، مقرر شد در سال‌جاری سه برنامه‌محوری در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ایرانشهر برگزار شود.

وی افزود: برگزاری جشنواره تئاتر استانی در مهر ماه، برگزاری جشنواره موسیقی حماسی مربوط به جنوب استان در آذر و دی‌ماه و برگزاری کنسرت موسیقی بلوچ برای نخستین بار در استان سه برنامه‌محوری این اداره است که با همت فرمانداری برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: این برنامه‌ها تا پایان سال 90، به همت فرمانداری، شورای شهر و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ایرانشهر جدای از برنامه‌های لحاظ شده در تقویم کاری اداره برگزار می‌شود.

وی به وضعیت بحرانی هنرمند موسیقی بلوچ استان اشاره کرد و گفت: بامری هنرمند پیشکسوت موسیقی بلوچ استان در بستر بیماری هستند، که اکیپی از هنرمندان و کارشناسان اداره از وی در بستر بیماری عیادت کردند.

خواجه محمودی خاطرنشان کرد: در این دیدار مقرر شد تمامی هزینه درمان این هنرمند موسیقی استان توسط رئیس اداره ارشاد ایرانشهر تامین و اقدامات لازم با مرکز برای اعزام وی به استان تهران انجام شود.

وی به طرح اوقات فراغت اشاره کرد و گفت: طرح اوقات فراغت جوانان در شهرستان ایرانشهر به مدت 45 روز در مجتمع فرهنگی هنری ارشادی اسلامی ایرانشهر برگزار می‌شود و تا کنون جوانان زیادی در کارگاه‌های موسیقی، هنرهای تجسمی، نقاشی، معرق‌کاری و کلاس‌های قرآن ثبت‌نام کرده‌اند.

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان یادآور شد: در حال حاضر 60 کانون فرهنگی مساجد در شهرستان ایرانشهر فعالیت می‌کند و این شهرستان به دلیل برخورداری از شرایط ویژه، ظرفیت برگزاری جشنواره‌های استانی را بدون هیچ گونه دغدغه‌ای دارد.

خواجه محمودی گفت: شهرستان ایرانشهر یکی از فرهنگی‌ترین شهرستان‌های استان است و امیدواریم بتوانیم در سال 90 خبرهای خوشی در حوزه فرهنگ و هنر داشته باشیم

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد