makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

رشد ارائه خدمات به شناورها در بندر چابهار

به گزارش مانا،  در این نشست مدیرکل اداره بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان در تشریح اقدامات بخش دریایی این اداره کل در سال گذشته گفت :خدمات ارائه شده به شناورها در بندر چابهار طی سال گذشته و امسال از رشد 27 درصدی برخوردار بوده است.

وی افزود: تخلیه و بارگیری کانتینر در این بندر در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 100 درصد رشد داشته است.

رضوانی پیاده سازی ISM ( مدیریت راهبردی ایمنی بین المللی کشتی ها ) مطالعات بازبینی دستور العمل ایمنی و راهنمای کشتیها ،تدوین برنامه ریزی کاربردی و به روز رسانی دستور العمل ایمنی و راهنمایی کشتی ها ، جمع آوری منابع و اجرای فاز اول پروژه طرح توسعه بندر چابهارر را از جمله مهمترین فعالیتهای بخش دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان برشمرد.

وی بااشاره به اهمیت ایمنی شناورها در برنامه های سازمان بنادر و دریانوردی ،برگزاری دوره های آموزشی و بازرسی شناورها برای خدمه شناورهای سنتی صیادی در مناطق چابهار و کنارک ، تدوین اجرای دستور العمل های سوخت رسانی به شناورهای سنتی ، نحوه سوخت رسانی به شناورها در بنادر کنارک و پزم ، برگزاری جلسات کار گروه تخصصی با اداره کل شیلات در زمینه ساماندهی شناورهای سنتی و ایمنی و نحوه تغییر کاربری شناورهای سنتی صیادی به تجاری را از جمله برنامه‌های سال گذشته اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان بلوچستان ذکر کرد.

رضوانی پر رنگ کردن سیستم ممیزی را از مهمترین اهداف اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان در سال 90 عنوان کرد و گفت: ممیزی ایستگاههای رادیویی، بکار گیری تجهیزات رادیویی منطبق بر کنوانسیونهای دریایی، برگزاری جلسات کمیته دریایی دو بار در سال ،اجرای الزامات کنوانسیون ها به منظور تجهیز شناورهای ملکی به دستگاههای کمک ناوبری را از اولویت های سال 90 این اداره کل اعلام کرد.

مدیرکل بنادرو دریانوردی سیستان و بلوچستان همچنین تصریح کرد: دراستای موافقت نامه ای که با در سال گذشته بین ایران و هند امضا شد مقرر شد مانور مبارزه با آلودگی دریا مشترک بین دو کشور هند و ایران برگزار شود .

وی با بیان اینکه کار ترجمه موافقت نامه به پایان رسیده و به اداره ایمنی سازمان بنادر ارجاع داده شده است افزود: امید است تا زمان بازدید مجدد هیات های هندی از بنادر ایران، زمان مانور مبارزه با آلودگی دریا مشخص شود.

دومین نشست بررسی مسائل و مشکلات بخش دریایی بندر چابهار با حضور معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، مدیر کل امور دریایی، مدیر کل ایمنی و حفاظت، مدیر کل سازمانهای تخصصی و بین المللی،رئیس اداره امتحانات، مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان و جمعی از مدیران و کارشناسان دریایی این اداره برگزار شد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد