makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

قاچاق سوخت در سیستان و بلوچستان همچنان قربانی می گیرد

فرمانده پلیس راه سیستان و بلوچستان با ابراز نگرانی از افزایش سوانح رانندگی ناشی از قاچاق سوخت در جاده های این استان گفت: در آخرین مورد از اینگونه حوادث روز گذشته 2 نفر بر اثر آتش سوزی ناشی از واژگونی خودرو جان خود را از دست دادند. 

سرهنگ'اردوان قاسمی' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این سانحه رانندگی که در کیلومتر 55 محور خاش - زاهدان رخ داد یک دستگاه وانت تویوتای حامل سوخت قاچاق به دلیل ناتوانی راننده در کنترل ناشی از سرعت زیاد واژگون شد و بلافاصله خودرو آتش گرفت.

وی گفت: راننده و سرنشین این وانت تویوتا در آتش سوخته و جان خود را از دست دادند.

وی بیان داشت: قاچاقچیان سوخت برای فرار از ماموران با سرعت بسیار زیاد اقدام به رانندگی در جاده های سیستان و بلوچستان کرده و برای خود و دیگران خطرآفرینی می کنند.

فرمانده پلیس راه سیستان و بلوچستان گفت: فقط طی یک هفته گذشته سوانح رانندگی ناشی از قاچاق سوخت در این استان حدود 20 نفر را به کام مرگ فرو برد و یا دچار نقص عضو کرد.

قاسمی همچنین در توضیح دیگر سوانح رانندگی 24 ساعت گذشته در جاده های سیستان و بلوچستان اظهار داشت: صبح امروز بر اثر واژگونی سواری سمند در کیلومتر 85 محور ایرانشهر - بزمان ناشی از عدم توجه راننده به جلو، 2 نفر کشته و چهار سرنشین دیگر نیز مجروح شدند.

وی گفت: همچنین ساعتی پیش یک دستگاه سواری پراید به دلیل سرعت زیاد در کیلومتر 115محور زابل - ایرانشهر با یک عابر پیاده که کودکی شش ساله بود برخورد کرد و جان او را گرفت.

گفتنی است، تفاوت زیاد قیمت سوخت در ایران با کشورهای افغانستان و پاکستان باعث شده است قاچاق این کالا به یک شغل کاذب اما پردرآمد برای مردم سیستان و بلوچستان تبدیل شود.

برخی کارشناسان عقیده دارند؛ چنانچه خرید و فروش سوخت تحت تدابیر و محدودیتهایی برای مرزنشینان سیستان و بلوچستان ساماندهی شود علاوه بر کاهش سوانح، باعث ایجاد اشتغال و درآمد پایدار برای اقشار ضعیف و آسیب پذیر می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد