makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

استفاده هدفمند روستائیان سرسوره بلوچستان از یارانه ها

مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: اهالی روستای 'سرسوره' از توابع بخش مرکزی شهرستان سیب سوران این استان از محل پس انداز یارانه های نقدی خود برای جوانان بیکار این روستا اشتغالزایی کردند. 

'عبدالناصر مهرنیا' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دهیاری و شورای اسلامی این روستا با تشکیل صندوق قرض الحسنه، اهالی این روستا را تشویق کردند تا هر ماه بخشی از یارانه نقدی مازاد بر نیاز خود را در این حساب واریز کنند.

وی بیان کرد: جوانان بیکار این روستا با دریافت وام از این صندوق، کسب و کار ایجاد کردند و هم اکنون از محل یارانه های نقدی خود، بازپرداخت تسهیلات دادها شده را شروع کرده اند.

او اظهار داشت: اخیرا نخستین جوان بیکار این روستا با گرفتن وام از صندوق قرض الحسنه توانست تعمیرگاه خودرو و آپارتی در زادگاهش راه اندازی کند.

او اضافه کرد: همچنین اهالی این روستا تصمیم دارند از محل تجمیع یارانه های نقدی در صندوق قرض الحسنه که سهام آن متعلق به همه مردم سرسوره است، نانوایی صنعتی با ایجاد اشتغال برای هشت نفر راه اندازی کنند.

مهرنیا گفت: این صندوق همچنین وام ازدواج و غیره برای رفع نیازهای مردم این روستا به جوانان پرداخت می کند.

مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: این طرح ابتکاری باید الگویی برای سایر روستاییان در استان شود و به طور قطع این طرح خواست رییس جمهوری مبنی بر هزینه شدن هدفمند یارانه ها در راستای اشتغالزایی است.

روستای سرسوره از توابع شهرستان سیب و سوران استان سیستان و بلوچستان است که جمعیتی بیش از هزار خانوار دارد و از نظر جغرافیای از شمال به شهرستان خاش و از جنوب به شهرستان سراوان و از شرق به کوه‌های گشت و از غرب به کوه بیرک منتهی می‌شود

نظرات 1 + ارسال نظر
اسعد سه‌شنبه 15 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 13:47

س من از بندر عباس هستم روستای سرسوره در حال بیشر فت است

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد