makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

28 هزار هکتار زمین زیر کشت در ایرانشهر وجود دارد

 فرماندار ایرانشهر گفت: در حال حاضر 28 هزار هکتار سطح زیر کشت مفید در این شهرستان داریم که اجرای روشهای نوین آبیاری و استفاده بهینه از منابع آب تاثیر بسزایی در افزایش سطح زیر کشت دارد.

رحمدل بامری در گفتگو با خبرنگار مهر از تشکیل ستاد اجرایی ارتقای بهره وری مصرف آب و توسعه سامانه های نوین آبیاری در بخش کشاورزی ایرانشهر خبر داد و اظهار داشت: این شهرستان در بخش کشاورزی دارای پتانسیلهای قوی است و همه نهادهای اولیه را داراست و با به کارگیری صحیح و اصولی آنها می توانیم در تولید بسیاری از محصولات همچون گندم به خودکفایی برسیم.

وی گفت: دولت تسهیلات خوبی برای اجرای طرح های نوین آبیاری در اختیار کشاورزان قرار می دهد به طوریکه جهت راه اندازی هر طرح 85 درصد توسط دولت و 15 درصد توسط خود کشاورز تامین می شود.

وی افزود: در سالی قرار داریم که بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب سال جهاد اقتصادی نام گرفته و باید با تلاش بی وقفه در راستای ایجاد زیرساختهای لازم و توسعه همه جانبه گام برداریم و به طور قطع یکی از عوامل توسعه پایدار توسعه بخش کشاورزی است که لازمه آن استفاده بهینه از منابع موجود و در دسترس است.

فرماندار ایرانشهر بیان داشت: ستاد اجرای ارتقای بهره وری مصرف آب و توسعه سامانه های نوین آبیاری با عضویت جهاد کشاورزی، مرکز تحقیقات کشاورزی، امور آب، برق و بانک کشاورزی در این شهرستان تشکیل شده و در راستای ترغیب و شناسایی کشاورزان، طراحی و معرفی سیستمهای نوین آبیاری متناسب با اقلیم شهرستان و اجرای طرح های نوین آبیاری به صورت پایلوت و پرداخت تسهیلات فعالیت می کند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد