makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

آسمان چابهار برای رصد ستارگان بکر و بی نظیر است

روابط عمومی سازمان منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار گفت: این منطقه جزو معدود مناطق کشور به سبب داشتن آسمان بکر به لحاظ تشخیص صور فلکی، اجرام آسمانی و دید در شب و بهترین منطقه برای رصد سیاره ها و ستارگان است.

به گزارش  روابط عمومی سازمان منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار، علت عمده بکر بودن آسمان منطقه آزاد چابهار برای انجام فعالیت های نجومی، وسعت مناطق غیرسکونتگاهی و نبود آلودگی نوری است.

طلوع و غروب خورشید در این منطقه ساحلی به سبب وجود افق اقیانوسی، موقعیت جغرافیایی متقارن با مطلع خورشیدی، نزدیکی به خط استوا و مدار راس السرطان و غیره از جاذبه های زیبا و کم نظیر محسوب می شود.

علاقه مندی طیف گسترده ای از دانشجویان و مردم چابهار بویژه جوانان با این نوع صنعت گردشگری باعث شده است تا سازمان منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار مبادرت به برگزاری دوره های آموزشی به منظور آشنایی مردم و گسترش این نوع جالب و هیجان انگیز از اکوتوریسم در استان کند.

از این رو نخستین دوره های آموزشی مقدماتی نجوم و ستاره شناسی با حضور و تدریس اساتید صنعت نجوم کشور به مدت سه روز در منطقه آزاد چابهار برگزار شد که مورد استقبال مطلوب علاقه مندان قرار گرفت

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد