makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

تونل های مصنوعی در مسیر ریلی زاهدان- بم ایجاد می شود

مدیر کل راه آهن جنوب شرق کشور گفت: برای جلوگیری از اثرات مخرب توفان شن، قرار است معاونت ساخت و توسعه راه و ترابری تونل های مصنوعی در مسیر ریلی زاهدان- بم حوالی منطقه شوره گز ایجاد کند.

'مصطفی داودی'  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تونل های مصنوعی از سازه های بتنی نعل اسبی ساخته می شوند که خط ریلی را پوشش می دهند و از وارد آمدن خسارت به ریل جلوگیری می کنند.

وی بیان کرد: خط آهن کرمان- زاهدان در منطقه شوره گز در مجاورت کانون های شن قرار گرفته که تاکنون مشکلاتی را در پی داشته است.

او اظهار داشت: در ساخت راه آهن زاهدان - کرمان مسیر دیگری بجز گذر از منطقه شوره گز وجود نداشت و گاها توفان و حرکت شن های روان موجب تاخیر در ورود قطارها می شد اما تاکنون خسارت جدی به خط ریلی وارد نکرده است.

داودی در عین حال گفت: با وجود توفان های شدید شن که طی چند روز گذشته در سیستان و در منطقه شوره گز رخ داده است، قطار کرمان- زاهدان بدون تاخیر و حتی قبل از ساعت مقرر وارد ایستگاه زاهدان شد.

وی همچنین یکی از برنامه های در دستور کار این نهاد را افزایش سرعت قطار زاهدان- بم از 80 کیلومتر در ساعت به 100 کیلومتر در ساعت برشمرد.

او گفت: قرار است ظرف یک ماه آینده مرحله تست سرعت در مسیر خط ریلی بم- زاهدان انجام گیرد تا در آینده نزدیک افزایش سرعت قطار در این مسیر را تا 100 کیلومتر بر ساعت شاهد باشیم.

مدیر کل راه آهن جنوب شرق کشور، روزانه شدن قطار زاهدان- کرمان- تهران را یکی از موفقیت های بزرگ این نهاد عنوان کرد و گفت: به طور معمول روزانه شدن قطارهای مسافربری در یک مسیر پس از گذشت یک سال از راه اندازی آن انجام می شود اما برای نخستین بار تردد قطار مسافری زاهدان- کرمان- تهران پس از گذشت کمتر از سه ماه روزانه شد.

وی افزود: اکنون روزانه دو قطار در مسیر رفت و برگشت فاصله زاهدان تا تهران را در مدت 20 تا 24 ساعت طی می کند.

داودی گفت: این قطار همه روزه ساعت 6 و 20 دقیقه از ایستگاه زاهدان حرکت می کند که ساعت 7 صبح روز بعد به تهران می رسد و زمان برگشت قطار از تهران هر روز ساعت 16 و 55 دقیقه خواهد بود.

وی ادامه داد : هم استانیها می توانند با مراجعه به دفاتر و نمایندگیهای مجاز فروش در سطح شهر زاهدان و هم از طریق سایت اینترنتی برای خرید بلیط زاهدان – تهران به مبلغ 28 هزار تومان و زاهدان – کرمان به مبلغ 15 هزار تومان اقدام کنند.

مدیر کل راه آهن جنوب شرق کشور اظهار داشت: طبق مذاکرات انجام گرفته با نمایندگی های کارخانه های خودروسازی، بزودی سکوی حمل خودرو در ایستگاه راه آهن زاهدان ایجاد می شود تا انتقال خودروها به سیستان و بلوچستان از طریق خط ریلی انجام شود.

وی افزود: ظرف 20 روز آینده کار ساخت تاسیسات مورد نظر و نیز تامین واگن حمل خودرو از سوی نمایندگی های خودرو با مشارکت اداره کل راه آهن جنوب شرق آغاز می شود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد