makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

200 شرکت تعاونی در سیستان‌وبلوچستان «ایران کد» دریافت کرده‌اند

 رئیس سازمان بازرگانی سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون 200 شرکت تعاونی در سطح استان سیستان‌ و بلوچستان شماره «ایران کد» دریافت کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از چابهار، ایرج حسن‌پور ظهر امروز در دومین همایش آموزشی آشنایی با مفاهیم ایران کد در چابهار اظهار داشت: این همایش با هدف آشنایی با مفاهیم آن در شهر بندری چابهار برگزار شد.

وی افزود: هدف از برگزاری این گردهمایی، اطلاع رسانی، ترویج و توسعه فرهنگ نظام ملی طبقه‌بندی خدمات و کالا در سطح فعالان اقتصادی استان است.

رئیس سازمان بازرگانی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این همایش یک روزه 150 نفر از فعالان اقتصادی شامل تعاونگران، بازرگانان، مرزنشینان، تولیدکنندگان، توزیع کنندگان کالا و برخی اقشار مردمی حضور یافتند.

حسن‌پور بیان کرد: در اجرای طرح توسعه فرهنگ نظام ملی طبقه‌بندی خدمات و کالا؛ تاکنون 200 شرکت تعاونی در سطح این استان شماره «ایران کد» دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: ایران کد؛ شماره‌ای 16 رقمی است که هفت رقم سمت راست آن، دسته بندی کلی کالا در دو بخش شامل مواد غذایی و لوازم خانگی را مشخص کرده است.

رئیس سازمان بازرگانی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: پنج رقم بعدی تمام مشخصات شرکت تولیدی شامل مدیرعامل، آدرس شرکت تولیدی و شماره تماس شرکت را معرفی میکند و چهار رقم بعدی نیز با عنوان «الگوی وصف»؛ نوع بسته بندی کالا، سایر جزئیات و وزن کالا را به خریدار ارائه می‌دهد.

رئیس سازمان بازرگانی سیستان و بلوچستان گفت: مبارزه با کالای قاچاق یکی از اهداف استفاده از ایران کد است، و به وسیله ایران کد؛ کالاها شناسایی و از ورود و خروج کالای قاچاق جلوگیری می‌شود.

حسن‌پور خاطرنشان کرد: همچنین دست واسطه‌ها را کوتاه کرده و خریداران در تهیه کالا دچار ابهام نخواهند شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد