makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

ایجاد راهدارخانه برای هر 300 کیلومتر راه سیستان‌وبلوچستان

معاون راهداری اداره کل راه و ترابری سیستان و بلوچستان گفت: پیش‌بینی شده است در برنامه پنجم، در هر 300 کیلومتر از محورهای استان یک راهدارخانه ایجاد شود.

به گزارش خبرگزاری ، ملک محمد راهواره ظهر امروز در جلسه کمیته ایمنی حمل و نقل سیستان و بلوچستان که در اداره کل راه و ترابری سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهار داشت: رفع نقاط حادثه خیز در محورهای روستایی استان به گونه‌ای که سالانه 200 کیلومتر از نقاط پرحادثه استان ایمن‌سازی شود از اولویت‌های این اداره کل برای برنامه پنجم است.

وی از اعضای کمیته حمل و نقل استان خواست: استقرار پایگاه‌ها از جمله اورژانس، هلال احمر، پلیس راه و ... را در کنار هر راهدارخانه در برنامه‌ریزیهای خود پیش‌بینی کنند.

معاون راهداری اداره کل راه و ترابری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: راه‌اندازی مرکز مدیریت راه‌ها از جمله پیشنهادات این اداره کل برای برنامه پنجم توسعه است.

راهواره با اشاره به اینکه سالانه بین 350 تا 400 میلیون تومان علائم سرقت می‌شود، بیان کرد: باید برای این امر ردیف اعتباری جدا مصوب شود.

وی ادامه داد: در سال 89، 7 میلیارد تومان اعتبار ملی و استانی برای ایمنی نقاط پرحادثه و نصب علائم ایمنی هزینه شده است.

معاون اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های سیستان و بلوچستان اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که باید پیگیری شود، برخورد با کاروان‌های قاچاق است.

راهواره عملکرد پلیس نامحسوس در محورهای استان را خوب ارزیابی کرد و گفت: طبق بررسی‌های انجام شده، با حضور پلیس نامحسوس در محورها، ترافیک کنترل و آمار تصادفات و تخلفات نیز کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: تلاش می‌کنیم حضور خودروها و گشت‌های نامحسوس را در محورهای استان افزایش و به صورت مستمر حضورشان در محورها را شاهد باشیم.

جانشین پلیس راه سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه اظهار داشت: در سه ماهه نخست سال‌جاری، هشت درصد کل تصادفات مربوط به خودروهای حامل افغان‌ها و سوختکش بوده است.

محمدتقی صفری‌زاده افزود: انسداد کامل مرزها به ویژه در قسمت جنوب استان نیز تأثیر بسزایی در کاهش آمار تصادفات و تلفات دارد.

رئیس پایگاه عملیات و پشتیبانی هلال احمر سیستان و بلوچستان نیز گفت: هم‌اکنون 19 پایگاه امداد و نجات در محورهای استان مستقر هستند.

اکبر کیخاسالار دامه داد: این در حالی است که جمعیت هلال احمر استان تنها برای هشت پایگاه امداد و نجات از سازمان اعتبار دریافت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: برای تهیه ست‌های کامل امداد و نجات، تجهیز پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای به تجهیزات اطفای حریق و خرید خودروی نجات باید در برنامه پنجم برای آنها اعتبار لازم پیش‌بینی شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد