makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

میگو در چابهار کشت و پرورش مییابد

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: برای نخستین بار در کشور، کشت و برداشت میگو در مزارع پرورش میگوی گواتر انجام شد.

غلامرضا سندگل امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چابهار اظهار داشت: کشت و برداشت همزمان میگوی پرورشی در مزارع میگوی گواتر چابهار برای نخستین بار در کشور انجام شد.

وی افزود: برای نخستین بار در کشور در تیرماه جاری برداشت میگوی پرورشی انجام می‌شود که این امر نشان دهنده اقلیم ایده‌آل منطقه چابهار برای پرورش میگو، حتی دو بار در طی سال است.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان تصریح کرد: برداشت میگو که تقریباً آخرین عملیات پرورش میگو بوده در حالی در تعدادی از مزارع آغاز شده که همزمان در تعدادی دیگر از مزارع با توجه به برنامه‌ریزی‌های خود نسبت به ذخیره سازی بچه میگو در استخرها در حال اقدام است.

سندگل بیان کرد: در واقع می‌توان گفت که به نوعی کشت و برداشت در یک زمان در منطقه در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: امسال پیش‌بینی می‌شود سطح زیر کشت سال‌جاری نسبت به سال قبل 50 درصد رشد داشته باشد.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان همچنین از برگزاری یک دوره آموزش مدیریت و نحوه تکثیر و پرورش ماهیان زینتی با حضور بخش‌های دولتی و خصوصی در اداره کل شیلات استان خبر داد.

سندگل یادآور شد: این دوره برای نخستین بار در شیلات استان و با حضور فعال داوطلبان علاقمند و سرمایه‌گذار و مدرسی از سازمان شیلات ایران برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به نیازسنجی انجام شده، اجرای دوره آموزش مذکور به علت استعدادهای بالقوه چابهار در زمینه آبزی پروری و تکثیر و پرورش انواع ماهیان زینتی و تنوع زیستی آبزیان زینتی در آب‌های استان و نیز تمایل بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این صنعت با ارزش و لوکس ضروری که با موفقیت انجام شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد