makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

کشت و برداشت همزمان میگوی در مزارع گواتر چابهار انجام شد

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: برای اولین بار در کشور کشت و برداشت همزمان میگوی پرورشی در مزارع میگوی گواتر چابهار انجام شد.

غلامرضا سندگل در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به استعداد فراوان چابهار در تولید میگو اظهار داشت: این منطقه استعداد همزمان کشت و برداشت میگو از استخرهای پرورشی را دارد.

وی گفت: در حالی که برداشت میگو از تعدادی استخر در منطقه گواتر چابهار در حال انجام است تعدادی دیگر نیز در حال رها سازی لارو و پرورش میگو هستند.

وی افزود: پیش ‌بینی می ‌شود سطح زیرکشت در سال جاری نسبت به سال گذشته 50 درصد رشد داشته باشد.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان بیان داشت: برای نخستین بار در کشور در تیرماه سال جاری برداشت میگوی پرورشی در این منطقه انجام شد که این امر نشان دهنده اقلیم ایده ‌آل منطقه چابهار برای پرورش میگو حتی دو بار در طی سال است.

وی همچنین از برگزاری یک دوره آموزش مدیریت و نحوه تکثیر و پرورش ماهیان زینتی با حضور بخش‌های دولتی و خصوصی در اداره کل شیلات استان خبر داد و گفت: با توجه به نیازسنجی انجام شده، اجرای دوره آموزش مذکور به علت استعدادهای بالقوه چابهار در زمینه آبزی پروری و تکثیر و پرورش انواع ماهیان زینتی و تنوع زیستی آبزیان زینتی در آبهای استان و نیز تمایل بخش خصوصی جهت سرمایه‌ گذاری در این صنعت انجام گرفته است.

وی افزود: این دوره برای اولین بار در شیلات استان و با حضور فعال داوطلبان علاقمند و سرمایه‌ گذار و با حضور مدرس از سازمان شیلات ایران برگزار می ‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد