makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

8 درصد تصادفات بلوچستان مربوط به خودروهای حامل افاغنه و سوخت است

 جانشین پلیس راه سیستان و بلوچستان گفت: در سه ماهه نخست سالجاری هشت درصد کل تصادفات در این استان مربوط به خودروهای حامل افغان ‌ها و سوخت بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد تقی صفری ‌زاده ظهر دوشنبه در جلسه کمیته ایمنی حمل و نقل سیستان و بلوچستان که در اداره کل راه و ترابری استان برگزار شد، اظهار داشت: انسداد کامل مرزها به ویژه در قسمت جنوب استان تأثیر بسزایی در کاهش آمار تصادفات و تلفات دارد.

معاون راهداری اداره کل راه و ترابری سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه گفت: یکی از موضوعاتی که باید مورد بررسی جدی قرار گیرد، برخورد با کاروان‌ های قاچاق است.

ملک محمد راهواره عملکرد پلیس نامحسوس در محورهای استان را خوب ارزیابی کرد و افزود: طبق بررسی ‌های صورت گرفته حضور پلیس نامحسوس در محورها علاوه بر کاهش ترافیک، باعث کم شدن آمار تصادفات و تخلفات نیز شده است.

وی بیان داشت: از جمله پیشنهادهای این اداره کل برای برنامه پنجم توسعه راه‌ اندازی مرکز مدیریت راه‌ ها است.

وی گفت: همچنین پیش‌ بینی شده در برنامه پنجم، در هر 300 کیلومتر از محورهای استان یک راهدارخانه ایجاد شود.

معاون راهداری اداره کل راه و ترابری سیستان و بلوچستان افزود: اعضای کمیته حمل و نقل استان باید استقرار پایگاه ‌ها از جمله اورژانس، هلال احمر، پلیس راه و ... را در کنار هر راهدارخانه در برنامه ‌ریزی های خود پیش‌ بینی کنند.

وی اظهار داشت: از اولویت ‌های این اداره کل برای برنامه پنجم توسعه رفع نقاط حادثه خیز در محورهای روستایی سیستان و بلوچستان است به گونه ‌ای که سالانه 200 کیلومتر از نقاط پر حادثه استان ایمن ‌سازی شود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد