makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

آغاز عملیات اجرایی پردیس سینمایی در زاهدان

معاون سیاسی ـ اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: به زودی عملیات اجرایی پردیس سینمایی در زاهدان آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، ابراهیم عزیزی ظهر امروز در نشست ساخت سینما در زاهدان اظهار داشت: عملیات اجرایی پردیس سینمایی زاهدان در صورت رفع مشکل زمین، در آینده‌ای نزدیک با توجه به مصوبه شورای عالی سینما که به تأیید ریاست جمهوری اسلامی ایران رسیده است در زاهدان آغاز می‌شود.

وی افزود: طبق مصوبه شورای عالی سینما که با حضور احمدینژاد برگزار شد، قرار است به زودی 400 سینما در کشور احداث شود.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: در راستای این مصوبه، بخشی از آن در سیستان و بلوچستان که از کمبود اماکن فرهنگی و سینما رنج می‌برد، اجرا می‌شود.

عزیزی تصریح کرد: دولت در دور سوم سفرهای خود نگاه فرهنگی را حاکم کرد که تقویت و حمایت بخش خصوصی برای ایجاد این سینماها نمونه بارز این ادعا است.

وی یادآور شد: بخش خصوصی در برنامه اولیه، پردیس سینمایی زاهدان در گستره 5 تا 8 هزار مترمربع را پیشنهاد داده است.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در این پردیس، سه سالن سینما، 500، 200 و 100 نفره به همراه مجتمع بزرگ تجاری ایجاد می‌شود.

عزیزی اضافه کرد: همگان از جمله شهرداری و شهرسازی باید در راستای اجرایی شدن این سیاست فرهنگی دولت که از نیازهای مهم سیستان و بلوچستان است، اهتمام جدی داشته باشند.

وی با اشاره به جایگاه سینما افزود: در شرایط کنونی، سینما مهم‌ترین بخش برای پیشبرد اهداف جنگ نرم خواهد بود.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: نظام سیاسی معتقد است، نظامی موفق خواهد بود که بتواند تحمیل اراده داشته باشد و در این راستا سینما نقش مهم و تأثیر گذاری دارد.

عزیزی بیان کرد: باید از این فرصت به بهترین شکل در راستای ایجاد اراده در ذهن جوانان مطابق با ارزش‌های اسلامی و آرمان‌های انقلاب بهره برد.

یکی از تولید کنندگان و تهیه کنندگان معروف سینمای ایران نیز در ادامه این نشست اظهار داشت: حوزه فرهنگ از فقر و محرومیت تاریخی رنج می‌برد.

حبیب‌الله کاسه‌ساز افزود: این حوزه به ویژه در بخش سینما با توجه به اقدامات انجام شده، ضعف‌های فراوانی دارد که پس از یک سال بررسی کارشناسی ساخت 400 سینما که از نیازهای کنونی جامعه بود، در دستور کار قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: مطابق مصوبه هیئت وزیران و شورای عالی سینما، این پردیس سینمایی با سرمایه گذاری 25 درصدی بخش خصوصی، 25 درصدی اعتبارهای فرهنگی استان‌ها در قالب کارگروه فرهنگ و هنر احداث می‌شود.

تهیه کننده پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران اخراجی‌های یک و دو عنوان داشت: 50 درصد مابقی هزینه‌ها از محل تسهیلات اعطایی استان تأمین می‌شود.

کاسه‌ساز افزود: مطابق مصوبه شورای عالی سینما، به دستور رئیس جمهور، زمین با حداقل قیمت و با شرایط ویژه به منظور احداث این پردیس باید در اختیار این گروه قرار گیرد.

وی بیان کرد: در راستای پیش‌بینی‌ها در تلاشیم این پردیس سینمایی که شامل سه سالن سینما، مجتمع تجاری، شهر بانوان و مکان‌های تفریحی است در مرکز شهر به منظور توجیه سرمایه‌گذاری ایجاد شود.

این تهیه کننده سینمای ایران گفت: سالن 100 نفره این پردیس برای سینمای سه بعدی و چهار بعدی در نظر گرفته شده است.

کاسه‌ساز با اشاره به بهره‌وری این پردیس از سیستم پخش جدید فیلم افزود: مطابق استانداردهای روز جهان، فیلم‌ها به صورت متمرکز و همزمان در 30 سینما پخش می‌شود و دیگر نیاز به کپی رایت فیلم و آپارات نخواهد بود.

وی یادآور شد: با نگاهی به گذشته سینمای ایران به خوبی پی خواهیم برد که از 270 سالن قبل از انقلاب اکنون تنها 240 سالن قابل استفاده بوده که این نیازمند تامل و بازنگری در سیاست‌های فرهنگی است.

این تهیه کننده ادامه داد: اکنون دولت با نگاه فرهنگی خود در تلاش است تا ضعف را بر طرف و سینما را مطابق استانداردهای روز جهان رشد دهد.

کاسه‌ساز تصریح کرد: نگاه به این طرح از سوی تمامی دستگاه‌ها باید نگاهی خیرخواهانه در راستای اجرایی کردن دغدغه‌های رهبری معظم انقلاب و رئیس جمهوری به منظور اعتلای فرهنگ در بین خانواده‌ها باشد.

وی ابراز امیدواری کرد که در صورت تأمین خواسته‌های گروه، این طرح عظیم فرهنگی تا پایان عمر دولت دهم در زاهدان مرکز بزرگ‌ترین استان کشور مورد استفاده عموم قرار گیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد