makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

راه‌اندازی صندوق سرمایه‌گذاری نیکوکاری در سیستان‌وبلوچستان

مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان گفت: صندوق سرمایه‌گذاری نیکوکاری با شیوه نوین در استان راه‌اندازی می‌شود.

محمدرضا سراوانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: صندوق سرمایه‌گذاری نیکوکاری قبل از ماه رمضان با شیوه نوین در استان سیستان و بلوچستان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: در راستای بهره‌گیری بهتر از مشارکت‌های مردمی در ماه مبارک رمضان، صندوق سرمایه‌گذاری نیکوکاری با اعتبار 50 میلیارد تومان در قالب واحدهای 100 هزار تومانی از طریق بورس قابل فروش و واگذاری است.

مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان در این زمینه از خیران و نیکوکاران سیستان و بلوچستان خواست تا با خرید اوراق 100 هزار تومانی، سازمان بهزیستی را یاری دهند و از سهم 16 درصدی سود سهام حاصله در صورت تمایل، منتظران حمایت سازمان را بهره‌مند کنند.

سراوانی با اشاره به اینکه سود حاصله از این بخش صرف ساختن مسکن مددجویان و معلولان می‌شود، خاطرنشان کرد: فروش سهام در این بخش به صورت رقابتی است و هر استانی که بتواند سهام بیشتری بخرد از سود بیشتری برخوردار می‌شود.

وی یادآور شد: بانک سامان نیز به عنوان بانک عامل از ابتدای ماه مبارک رمضان، آماده خدمات‌دهی به متقاضیان و خیران است.

مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه واگذاری‌ها به بخش خصوصی در سال‌جاری با رویکرد نوین اجرایی می‌شود، تصریح کرد: امسال شیرخوارگاه‌ها در مقاطع سه تا شش سال نیز به بخش خصوصی واگذار می‌شود و بابت هر کودک مبالغ قابل توجه‌ای یارانه و کمک هزینه بلاعوض به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می‌شود.

سراوانی ادامه داد: سازمان در اهداف از پیش تعیین شده تلاش می‌کند تا در فرصت زمانی کوتاه، میان و بلند مدت در امر پیشگیری و افزایش ضریب ارائه خدمات به مددجویان و معلولان پیشتاز باشد.

وی همچنین از تکلیف واگذاری یک درصدی درآمدهای حاصله از ورود و خروج کالا در مناطق ویژه آزاد به دستگاه‌های حمایتی چون بهزستی و کمیته امداد امام (ه) خبر داد و گفت: به استناد بند (ز) ماده 112 و 95 قانون برنامه پنجم توسعه کشور در سال 90 در صورت محقق شدن این امر، فقر زدایی، توانمندسازی و توسعه عدالت اجتماعی را می‌توان در کشور شاهد بود.

مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان از تدوین سند راهبردی جامع سازمان بهزیستی استان و تأیید آن در مرکز کشور خبر داد و افزود: سال 90 به عنوان پایه در چشم‌انداز پنج ساله توسعه استان قرار گرفته و مباحث مسکن، اشتغال، توسعه روستا مهدها، آموزش، بهداشت و درمان، توانمندسازی مددجویان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و... از عمده‌ترین شاخص‌های مورد هدف سازمان در این پنج سال است.

* 80 درصد خدمات سازمان بهزیستی سیستان و بلوچستان از طریق بخش خصوصی انجام می‌شود

وی گفت: سال گذشته یکهزار و 500 پرونده از 7 هزار و 332 خانوار در اختیار کلینک‌های مددکاری، مؤسسات خصوصی، مجتمع‌های زیر مجموعه سازمان و خیران قرار داشته و امسال درصددیم این رقم به 6 هزار پرونده برسد.

مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان از ایجاد 70 روستا مهد در حاشیه شهرهای استان در سال‌جاری خبر داد و تصریح کرد: یکی از عمده‌ترین اهداف سازمان بهزیستی سیستان و بلوچستان تبدیل سازمان به یک نهاد برنامه‌ریز و نظارتی با ضریب خدمات‌دهی بالا به ویژه در مناطق غیر برخودار و کم برخوردار با مشارکت مستقیم مردم است.

سراوانی توانمندسازی، خودکفایی، تأمین رفاه عمومی، تهیه مسکن برای اقشار ضعیف جامعه و رشد شاخص‌های فرهنگی و بهداشتی به منظور رفاه بهتر برای لایه‌های آسیب پذیر جامعه را از دیگر اهداف سازمان برشمرد و خاطرنشان کرد: چنانچه فعالیت‌های بنیادی تعریف شده در راستای اهداف مدنظر اجرایی شود مددجوی نیازمند به سطح توانمندی و خودکفایی مطلوب رسیده و می‌تواند به راحتی از سیستم‌های حمایتی جدا شود.

وی ادامه داد: سایت واحدهای ارائه خدمات‌دهی مراکز غیر دولتی و اشتغال‌زایی نیز در سازمان بهزیستی استان راه‌اندازی شده است.

مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان گفت: تمامی مراکز غیر دولتی، مؤسسات، مهد کودک‌ها، کلینک‌های مددکاری مراکز توانبخشی و پیشگیری، بخش‌های خصوصی و مجتمع‌های خدمات‌دهی زیر مجموعه سازمان بهزیستی استان از هم اکنون می‌توانند در این سایت ثبت‌نام کنند.

سراوانی راه‌اندازی سایت فوق را در راستای بهره‌مند شدن از موهبات و برکات بسته‌های حمایتی هدفمند شدن یارانه‌ها عنوان کرد و افزود: از محل درآمدهای قانون هدفمند شدن یارانه‌ها، سازمان می‌تواند بیمه کارفرما بابت مددجویان را پرداخت کند که این امر کمک قابل توجه‌ای به مددجو و کارفرماست.

وی در ادامه یادآور شد: با لینک شدن به مراکز سراسرکشور به طور آنلاین، امکان دسترسی و کسب آمار و اطلاعات دقیق نسبت به چگونگی، نوع پرداخت یارانه‌ها در چارچوب دستورالعمل اجرایی تعریف شده از فرآیند هزینه کرد و اعتبارات به روز فراهم شده است.

مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان ساخت مسکن ویژه معلولان، زنان خود سرپرست را از دیگر اهداف فرآروی سازمان عنوان کرد و افزود: در سال گذشته و امسال 4 هزار و 300 نفر از معلولان و مددجویان سازمان متقاضی مسکن در سایت ثبت‌نام کردند.

سراوانی خاطرنشان کرد: براساس تفاهمنامه منعقد شده میان سه دستگاه راه و شهرسازی، بهزیستی و بانک مسکن 430 نفر از مددجویان واجد شرایط در شهرهای سراوان، چابهار و خاش به بانک عامل معرفی، و موفق به اخذ وام با کارمزد چهار درصد شدند که با کمک انبوه ساز می‌توانند به زودی صاحب مسکن مناسب شوند.

مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان از بازگشایی سایت اشتغال در استان خبر داد و یادآورشد: قبل از آغاز هفته بهزیستی ثبت‌نام در این سایت آغاز شده و تاکنون 3 هزار و 800 نفر از مددجویان و معلولان در این سایت ثبت‌نام کرده‌اند و هم اکنون در حال پایش اطلاعات آنها هستیم.

سراوانی در ادامه افزود: ردیف اعتباری 200 میلیارد ریالی از محل مصوبات سفر هیئت دولت به صورت قرض‌الحسنه مصوب شده که در صورت اجرایی شدن به موقع می‌توانیم به اهداف مدنظر تعیین شده دست یابیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد