makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

900 بازرسی روزانه از واحدهای صنفی سیستان‌وبلوچستان

معاون بازرسی و نظارت سازمان بازرگانی سیستان‌ و بلوچستان گفت: با ادامه طرح تشدید بازرسی و در طرح ویژه نظارتی تابستان، روزانه بیش از 900 بازرسی هدفمند از واحدهای صنفی سراسر استان صورت می‌پذیرد.

محمدرفیع سلطانزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: با توجه به افزایش تقاضا و مسافرت‌های تابستانی و نزدیکی به ماه مبارک رمضان و با هدف جلوگیری از تخلفات اقتصادی و مبارزه با متخلفان، طرح نظارتی ویژه این ایام به شدت در سراسر استان ادامه دارد.

وی افزود: با توان 140 بازرس در سطح استان، نظارت ویژه بر قیمت‌ها صورت می‌پذیرد.

معاون بازرسی و نظارت سازمان بازرگانی سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه به بازرسی بیش از 900 واحد اقتصادی در سطح استان به صورت روزانه از ابتدای طرح ویژه نظارتی تابستان، ماه مبارک رمضان و بازگشایی مدارس که از دهم تیرماه آغاز شده تا 15 تیرماه بیش از 13 هزار و 600 بازرسی هدفمند انجام شده است.

سلطانزاده تعداد پرونده‌های تشکیل شده و ارسالی به تعزیرات حکومتی را بیش از 320 پرونده عنوان کرد و گفت: ارزش ریالی این پرونده‌ها 309 میلیون و 541 هزار و 797 ریال است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد 278 گزارش مردمی نیز طی این مدت توسط ستاد خبری اخذ شده که برای 102 واحد پرونده تشکیل شده است.

معاون بازرسی و نظارت سازمان بازرگانی سیستان و بلوچستان بیان کرد: 25 گشت مشترک نیز با ادارات و سازمان‌های مربوطه از جمله بهداشت، پایانه‌ها و تعزیرات حکومتی نیز در سراسر استان برگزار شده است.

* اعتماد دولت به بخش خصوصی باعث تنظیم بازار در سطح کشور شده است

مسئول بازرسی و نظارت اصناف سیستان و بلوچستان گفت: اعتماد دولت به بخش خصوصی باعث ایجاد تنظیم بازار مناسب در سطح کشور شده است.

علی محمودی افزود: واگذاری بازرسی و نظارت به بخش خصوصی و اصناف و اعتماد به بخش خصوصی و با توجه به اینکه نظارت و بازرسی یکی از ارکان مهم در بحث تنظیم بازار است، باعث ایجاد آرامش در بازار شده است.

وی بیان کرد: در سال‌های گذشته بیش از 60 درصد بازرسی و نظارت به واحد اصناف واگذار شده و بازرسان این مجموعه با تلاش مضاعف به صورت صبح و بعد از ظهر و ایام تعطیل جلوی سودجویان اقتصادی را گرفته‌اند.

مسئول واحد بازرسی و نظارت اصناف سیستان و بلوچستان تصریح کرد: نگاه ما بازدارنده‌ای است و در زمینه‌های مختلف با ارشاد و تذکر نیز در طرح تشدید بازرسیها فرهنگ سازی در این زمینه صورت گرفته به گونه‌ای که در بحث برچسب قیمت کالا، ارائه فاکتور، نصب نرخنامه و سایر موارد اصناف به خوبی این موضوع را رعایت کرده‌اند.

محمودی افزود: صرفاً کار بازرسی و نظارت تخلف یابی نیست و فرهنگ سازی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

مسئول واحد بازرسی و نظارت اصناف سیستان و بلوچستان گفت: یکی دیگر از اهداف این واحد حمایت از حقوق مصرف کنندگان است و اگر در واحد صنفی حقوق مصرف کنندگان رعایت نشود، بررسی، پرونده سریعاً تشکیل و برای اعمال قانون به تعزیرات حکومتی ارسال خواهد شد.

وی عنوان داشت: قبل از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و با آغاز طرح نظارتی ویژه در آبان ماه سال گذشته، اجازه هیچ گونه افزایش قیمت در سطح خرده فروشی به واحدهای صنفی داده نشده است.

محمودی یادآور شد: هم اکنون نیز در بخش‌های خدماتی هیچ واحدی نمیتواند خودسرانه افزایش قیمت خدمات داشته باشد و با ارائه درخواست و کارشناسی قیمت در کمیسیون نظارت بر تشکل‌های صنفی استان در صورتی که توجیه داشته باشد، قیمت جدید به آنها ارائه می‌شود، در غیر این صورت متخلف محسوب و سریعاً اعمال قانون خواهد شد.

وی به موضوع طرح نظارتی ویژه تابستان و ایام ماه مبارک رمضان و بازگشایی مدارس نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به برنامه‌ریزیهای صورت گرفته توسط سازمان حمایت از مصرف کنندگان و ابلاغ سیاست‌ها از سوی سازمان بازرگانی استان به واحد بازرسی و نظارت اصناف با استفاده از توان بازرسان این واحد، طرح نظارتی از 10 تیرماه آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

مسئول واحد بازرس و نظارت اصناف سیستان و بلوچستان افزود: با بازگشایی نمایشگاه‌های ویژه این ایام، بازرسان نظارت مستقیم به غرفه‌های عرضه کننده کالا در نمایشگاه‌ها خواهند داشت و حتی بر قیمت گذاری کالاهای ورودی به نمایشگاه نیز نظارت ویژه خواهند کرد تا کالاها با قیمت‌های پایین‌تر از قیمت بازار به دست بازدیدکنندگان و خریداران برسد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد