makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

افزایش 46 درصدی کشفیات مواد مخدر با اجرای طرح انسداد مرز شرقی

 معاون امینتی- انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اجرای موفقیت آمیز طرح انسداد و کنترل مرزهای استان سبب افزایش 46 درصدی کشفیات مواد مخدر در سه ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شده است. 

'جلال سیاح' در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: این مهم نشان دهنده تلاش نیروهای انتظامی و امنیتی، پیشرفت اقدامات انسداد مرزها و انجام کارهای فرهنگی به منظور آگاهی مردم از عوامل مخرب قاچاق مواد مخدر، است.

وی بالارفتن آمار کشفیات مواد مخدر را نتیجه اجرای طرح انسداد مرزها و تنگ شدن بیش از پیش عرصه برای قاچاقچیان موادمخدر ذکر کرد و گفت: اجرای طرح انسداد و کنترل مرزهای ایران با افغانستان در شمال سیستان و بلوچستان، سبب شده که قاچاقچیان مسیر قاچاق را تغییر دهند بطوریکه موادمخدر را از افغانستان به پاکستان و سپس برای ترانزیت به کشورهای اروپایی و غیره از طریق برخی مناطق مرزی جنوب این استان به داخل ایران منتقل می کنند.

معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با وجودی که کشورهای عضو ناتو به بهانه مبارزه با تروریست و موادمخدر وارد افغانستان شدند اما متاسفانه نه تنها کشت و تولید مواد مخدر کاهش پیدا نکرد بلکه افزایش نیز یافته است.

سیاح اظهار داشت: افزایش آمار کشفیات در مناطق مرزی سیستان و بلوچستان نشان دهنده مبارزه جدی ایران با مواد مخدر است.

وی گفت: طرح انسداد مرز در شمال سیستان و بلوچستان تا خط میانی مرز ایران با پاکستان اجرا شده و قرار است این طرح در جنوب استان ادامه پیدا کند.

معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان اظهار امیدواری کرد تا پایان سالجاری با اجرای طرح انسداد مرز در محدوده جنوب استان از ورود و انتقال مواد مخدر به میزان زیادی جلوگیری شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد