makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

از حرف حقوق بشر تا اجرای حقوق بشر

بار دیگر دست استعمار بزرگ برای تمامی انسانهای روی زمین رو شد و سرکوبهای وحشیانه ی آن در کشور خودش (انگلیس) به وضوح خود را نشان می دهد و جای سخن گفتن خارج نشینانی  که دم از حقوق بشر می زنند و خود را پیرو این حکومت ظالم میدانند و به عنوان تریبون از این کشور برای رساندن صدای خود به گوش مردم جهان با شعار حقوق بشر اسفاده می کنند ˛را بسیار تنگ کرده .

جای تامل دارد که چرا خارج نشینان خوش خیال  در چنین کشوری که خود ناقض آشکار حقوق بشر است فعالیت دارند و دم از حقوق بشر در ایران اسلامی میزنند ؟! و نکته دیگر اینکه این خود فروخته گان هم اکنون به تماشای نقض  کامل حقوق بشر در کشور به ظاهر متمدن انگلیس  نشسته اند و دمشان هم در نمی آید ؟!

شاید به فریب کاری دولت سلطنتی انگلستان پی برده باشند که اگر اینگونه بود تا حالا باید صدای اینان به عنوان صدای افراد به واقع طالب حقوق بشر هر چند ضعیف در آمده بود. شاید هم از قطع جیره و مواجب خود نگرانند که هیچ صدای از آنها در این رابطه شنیده نمی شود؟!!!


بس نتیجه می شود که همان کسانی که سینه چاک حقوق بشر در ایران و جهان هستند خود اولین ناقضان این مدعی در جهان می باشند و به عینه امروز می توان این نقض آشکار را که بصورتی بس ناجوانمردانه در کشور انگلیس رخ می دهد را دید.

کجایند سردمداران حقوق بشر ؟چرا در خفقانی بس عمیق فرو رفته اند ؟!چرا سخن از حقوق بشر را دیگر در رسانه ها فریاد نمی زنند؟!چرا دیگر کنفرانس ˛ جلسه و سمینار برای این اتفاق برگزار نمی کنند؟!!

مگر نه اینست که مردمی بی گناه و بی دفاع در برابر بی عدالتی های حکومت سلطنتی انگلستان برای احقاق حقوق حقه ی  خود مشغول مبارزه هستند. نکند جنایات اخیر دولت انگلستان مصداق حقوق بشر نمی شود ؟! کشتن افرادی به جرم سیاه پوست بودن و جوانانی به جرم اعتراض به وضع اقتصادی جامعه که پس از اتخاذ سیاستهای غیر منصفانه دولت و فشار بر اقشار جامعه خانواده ها دچار مشکلات عدیده ای شده اند تا جایی که برای تهیه یک وعده غذایی باید به اندازه چهار وعده غذایی تلاش کنند آنهم شاید ...

بدون شک بر هر فرد ی  که شهامت گفتن سخن حق را داشته باشد ظلم و ستم ملکه انگلستان بر مردم بی دفاع لندن و دیگر شهر های استعمار کبیر پوشیده نیست.کشوری که خود را پیشرو شعار حقوق بشر و عدالت خواهی می داند اینک با اعتراض افرادی به وضع کنونی کشور دچار دستپاچگی شده و پس از به قتل رساندن چند شهروند خود حدود 2300 نفر از آنها را به جرم عدالت خواهی بازداشت کرده و برای سر کوب معترضان نه تنها از پلیس های تند خو  استفاده می کند بلکه در چند روز اخیر از سگ های بسیار وحشی که باعث مجروح شدن برخی از اعتراض کنندگان پس از حمله آن سگها شده است نیز بهره می برد.

 اینست حقوق بشر و برابری که از آن حرف می زدید ؟چرا تحمل کوچکترین اعتراض را که از طرف مردم خودتان به شما می شود برای دولت انگلیس چنین سنگین می آید ؟!

چه نیکوست که خارج نشینان به این بیت مولانا توجه ویژه کنند.

 

به هر دیگی که می جوشد میاور کاسه و منشین

 

                                           که هر دیگی که می جوشد درون چیزی دگر دارد

 

 

 

نویسنده:عرفان عزیزی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد