makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

جذب بازماندگان از تحصیل در سیستان وبلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تمامی دستگاه‌ها و اقشار مختلف مردم تلاش کنند تا افراد بازمانده از تحصیل به هر دلیلی جذب مراکز آموزشی شوند و این تنها با ارائه برنامه هدفمند میسر است.

به گزارش روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، علی‌محمد آزاد در نود و یکمین نشست شورای آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اظهار داشت: باید قوانینی در نظام آموزشی وضع شود که بتوان آن را بدون کوچک ترین چالشی و با بهترین کیفیت به اجرا در آورد.

 وی افزود: میزان باسوادی 74 درصدی سیستان و بلوچستان نیازمند ارائه برنامه دقیق و کارشناسی شده برای شناسایی ناهنجاری و عوامل بی‌سوادی در استان است.

 استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش اگر در زمینه انسداد بی‌سوادی با رویکرد ویژه به سیستان و بلوچستان ورود پیدا کرده، برنامه‌ریزی آن دقیق و قابل اجرا است.


آزاد بیان کرد: شناخت آسیب‌ها تنها کافی نیست بلکه در کنار این شناخت باید نظام آموزشی زمینه اجرایی شدن آن را با مشخص شدن وظایف تک تک دستگاه‌ها تدوین کند. 

وی تصریح کرد: قطعاً سوق دادن جمعیت شش تا 10 سال نیازمند کار دقیق کارشناسی برای شناسایی علل مختلف بازماندگی از تحصیل است که باید توسط نیروهای کارشناس به بهترین شکل صورت گیرد.

رئیس شورای آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: افزایش صد در صدی پوشش تحصیلی کودکان لازم‌التعلیم و انسداد مبادی ورود بی‌سوادی در دستور کار سال تحصیلی 91-90 قرار گرفته است.

 آزاد افزود: عوامل متعدد و گوناگونی از جمله فقر فرهنگی، اقتصادی، مالی، دسترسی نداشتن به مراکز آموزشی، وجود مشاغل کاذب، از دست دادن نان‌آور خانواده و ... اغلب باعث می‌شود که دانش‌آموزان از نعمت تحصیل محروم شوند.

 استاندار سیستان و بلوچستان با تأکید بر شناسایی کارشناسانه و پایش دقیق حتی آمارگیری خانه به خانه در روستاهای استان گفت: با استعانت از توان تمام دستگاه‌های اجرایی در استان از جمله شوراهای اسلامی روستاها، امور عشایری، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان بهزیستی و کمیته امداد، فرمانداری‌ها، صدا و سیما و همکاری و مشارکت اقشار مختلف مردم با جدیت تلاش شود تا دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل را جذب مراکز آموزشی کنیم که این امر تنها نیازمند ارائه برنامه‌ای هدفمند است.

مقام عالی دولت در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در حال حاضر از 96 درصد پوشش تحصیلی برخورداریم که نباید به این مقدار بسنده کرد بلکه با تدابیر علمی و کارشناسی در سال تحصیلی 91-90 این پوشش را به صد در صد برسانیم.

آزاد تعصبات قومی و مذهبی را از دیگر عوامل بازماندگی تحصیل در استان عنوان و بیان کرد: با اولویت قرار دادن کودکان در پایه ابتدایی باید تدبیری شود از افراد باسوادی که در روستاها هستند، بهره‌ گرفت و با مجوز از وزارت کشور، امکان ادامه تحصیل را برای بازماندگان از تحصیل فراهم کرد.

وی خاطرنشان کرد: نظام آموزشی در برخی مسائل نیازمند بازنگری است که اگر این اتفاق رخ دهد آمار بازماندگان از تحصیل در این خطه کاهش پیدا می‌کند.

 استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به سال تحصیلی 90 -91 بیان کرد: با توجه به نزدیکی آغاز سال تحصیلی، نوسازی و تجهیز مدارس باید بهترین امکانات را در شأن دانش‌آموز و معلم فراهم کند.

آزاد از تأمین تمامی کتاب‌های درسی خبر داد و گفت: تمامی کتب درسی مقاطع تحصیلی مختلف خریداری شده و از ابتدای شهریور ماه در میان مدارس توزیع می‌شود.

 

 

منبع:خبرگزاری فارس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد