makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

گرازها به باغ های شهرستان سرباز سیستان و بلوچستان هجوم آوردند

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست سرباز گفت: گرازها به علت تخریب زیستگاههای طبیعی این حیوان و همچنین به منظور تامین غذا به مزارع و باغ های موز این شهرستان هجوم آوردند.

'حسین رضایی'  افزود: زیستگاههای این حیوان در اثر بارندگی های اخیر و جاری شدن سیل در رودخانه سرباز تخریب شده است.

 وی گفت: هجوم این حیوان به باغ های موز و مزارع کشاورزی این شهرستان همراه با برخورد آنها با وسایل نقلیه عبوری است که در این راستا امروز یک گراز بهنگام عبور از عرض جاد در حوالی روستای 'فیروز آباد' با یک دستگاه کامیون برخورد کرد و در دم کشته شد.

 وی اظهار داشت: گزار حیوانی است که شبانه برای تامین غذای خود از مخفیگاهش بیرون می آید و خوراک آن اغلب ریشه گیاهان و خوراکی های نرمی همچون موز است.

وی اظهار داشت: تاکنون گزارش های زیادی از کشاورزان منطقه مبنی بر هجوم این حیوان وحشی به مزارع و باغ های کشاورزی آنها دریافت شده است.

 رضایی افزود: این شهرستان به سبب کوهستانی بودن و داشتن پوشش گیاهی مناسب در حاشیه رودخانه سرباز یکی از زیستگاههای مهم گراز به حساب می آید و شمار این گونه حیوانی در حاشیه رودخانه سرباز به سبب فراهم بودن شرایط زیستی مناسب بالا رفته است.

 وی خاطر نشان کرد: زیستگاه عمده این حیوان وحشی در شهرستان سرباز برکه آب و نیزارهای روستاهای 'پیردان، گریکان ،فیروز آباد ، جکی گور ،هدار و بافتان' و مناطقی نظیر 'کیشکور و سرکور' است.

 

منبع:خبرگزاری فارس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد