makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

افتتاح 29 پروژه عمرانی در چابهار

 فرماندار چابهار گفت: در هفته دولت امسال، 29 پروژه عمرانی با اعتبار بیش از 180 میلیارد ریال افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

 ایرج حیدری پیش از ظهر امروز در جلسه شورای شهر چابهار در فرمانداری این شهرستان ضمن یاد و خاطره شهدای هفته دولت اظهار داشت: مسئولان باید خدمات انجام شده را به صورت گسترده و شفاف و دقیق اطلاع‌رسانی کنند تا مردم در جریان خدمات مسئولان نظام قرار گیرند.

 وی افزود: در هفته دولت امسال، 29 پروژه عمرانی با اعتبار 181 میلیارد و 805 میلیون و 200 هزار ریال افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

 فرماندار چابهار بیان کرد: همچنین 11 پروژه عمرانی با اعتبار 99 میلیارد و 400 میلیون ریال در هفته دولت سال‌جاری کلنگ‌زنی می‌شود.

 

حیدری خاطرنشان کرد: پروژه‌های قابل افتتاح در بخش آموزش و پرورش، دو پروژه با اعتبار 528 میلیون ریال، معابر شهری، 10 پروژه با اعتبار 30 میلیارد و 325 میلیون و 200 هزار ریال و در بخش کشاورزی، پنج پروژه با اعتبار 5 میلیارد و 825 میلیون ریال است که به بهره‌برداری می‌رسند.

 وی به دیگر پروژه‌های قابل افتتاح این شهرستان اشاره کرد و گفت: در بخش آبخیزداری یک پروژه با اعتبار 700 میلیون ریال، در زمینه راه تعداد سه پروژه با اعتبار 37 میلیارد و 500 میلیون ریال، در بخش ورزش همگانی تعداد یک پروژه با اعتبار 8 میلیارد ریال و در ارتباط با زیست محیطی، دو پروژه با اعتبار 500 میلیون ریال مورد افتتاح قرار می‌گیرند.

فرماندار چابهار اضافه کرد: همچنین در بخش بناهای اداری تعداد یک پروژه با اعتبار 500 میلیون ریال و در بخش عمران منطقه آزاد، چهار پروژه با اعتبار 97 میلیارد و 900 میلیون ریال به بهره‌برداری می‌رسند.

 حیدری یادآور شد: در بخش عمران منطقه آزاد تعداد 10 پروژه با اعتبار 69 میلیارد و 400 میلیون ریال و در بخش بناهای اداری نیز تعداد یک پروژه با اعتبار 30 میلیارد ریال، آماده کلنگ‌زنی خواهد بود.

 وی به خدمات قبل از انقلاب و بعد از انقلاب در شهرستان چابهار اشاره کرد و افزود: تعداد روستاهای برقدار در قبل از انقلاب دو روستا بوده که این میزان بعد از انقلاب به 434 روستای برقدار رسیده است.

 فرماندار چابهار ادامه داد: در بخش راه نیز قبل از انقلاب راه روستایی آسفالته چیزی نبوده در حالی که بعد از انقلاب 558 کیلومتر داریم.

 حیدری گفت: در بخش آموزش و پرورش قبل از انقلاب 126 کلاس درس وجود داشت اما بعد از انقلاب به 2 هزار و 270 کلاس درس رسیده است همچنین تعداد دانش‌آموزان قبل، 2 هزار و 520 نفر بوده در حالی این میزان به 52 هزار و 825 نفر افزایش یافته است.

 وی به بخش کشاورزی منطقه اشاره کرد و عنوان داشت: سطح زیر کشت محصولات زراعی قبل از انقلاب 138 هکتار بوده اما بعد از انقلاب به 18 هزار و 500 هکتار رسیده است.

 فرماندار چابهار تصریح کرد: قبل از انقلاب تنها یک مرکز درمانی شهری وجود داشت که این رقم بعد از انقلاب به شش مرکز ارتقا یافته است.

 حیدری در ادامه ضمن تسلیت شهادت حضرت علی (ع) به مؤمنان روزه‌دار به روز جهانی قدس اشاره کرد و افزود: با توجه به فرا رسیدن روز جهانی قدس، از عموم مردم انقلابی و همیشه در صحنه شهرستان چابهارخواسته می‌شود امسال نیز همانند سال‌های گذشته با شکوه هرچه بیشتر در مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس حضور گسترده و بی‌نظیری داشته باشند تا دشمنان کور دل بار دیگر به حقارت و فرومایگی خود پی ببرند.

 در این جلسه، نماینده مردم چابهار و نیکشهر در مجلس شورای اسلامی و مسئولان اجرایی شهرستان و نظامی و انتظامی چابهار نیز حضور داشتند.

 

منبع:خبرگزاری فارس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد