makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

چهار بازارچه مرزی دیگر در سیستان و بلوچستان ایجاد می شود

مدیر بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان گفت: در سفر سوم هیات دولت به این استان ایجاد چهار بازارچه مرزی دیگر در این منطقه به تصویب رسید که با راه اندازی آنها شمار بازارچه های مرزی این استان به 13 مورد خواهد رسید.

'اخترمحمد کهرازهی' گفت: اکنون 9 بازارچه مرزی در استان وجود دارد که از این تعداد هفت بازارچه فعال هستند.

 وی بیان کرد: ایجاد بازارچه های مرزی 'روتک' در خاش ، 'شمسر' در سراوان ،'ایرافشان' در زابل و 'چوتو' در زهک از جمله بازارچه های مصوب دور سوم سفر هیات دولت به منطقه هستند.

 او اظهار داشت: بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان در ایجاد اشتغال، گردش پول، جلوگیری از مهاجرت مرزنشینان و حفظ امنیت در مرزهای استان نقش مهمی دارند.

وی افزود: بازارچه های مرزی استان تاکنون موفق شده اند برای هزار نفر در سیستان و بلوچستان اشتغال پایدار ایجاد کنند.

 کهرازهی با بیان اینکه بازارچه های مرزی استان نقش تعیین کننده در قیمت برخی کالاها در کل کشور داشته اند، گفت: بازارچه های مرزی استان با خرید به موقع گوشت با قیمت مناسب و انجام پرواربندی و غیره از افزایش قیمت گوشت وارداتی از مرز و انتقال آن به سایر استانها جلوگیری کرده اند.

 مدیر بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان گفت: از سوی معاونت برنامه ریزی استاندار در سال گذشته اعتبارات قابل توجهی برای ساخت سوله و برخی زیرساخت های دیگر در بازارچه های مرزی در نظر گرفته شد که 70 درصد آن تخصیص یافت.

 وی همچنین درباره عملکرد بازارچه های مرزی استان در سال گذشته گفت: پارسال 145 هزار و 745 تن کالا از طریق بازارچه‌های مرزی استان به کشورهای افغانستان و پاکستان صادر شد که ارزش این کالاها 92 میلیون و 196 هزار و 727 دلار بود.

 او افزود: این میزان کالا از نظر وزنی 41 درصد و از نظر ارزش دلاری نیز 18 درصد نسبت به سال 88 رشد داشت.

 

منبع:خبرگزاری ایرنا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد