makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

رگبار و رعد و برق در جنوب سیستان و بلوچستان ادامه می یابد

 اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اعلام اینکه شرایط رشد ابر در ارتفاعات جنوبی و جنوب شرقی استان مهیاست، هشدار داد: مردم جنوب این استان برای دو روز آینده باز هم شاهد رگبار و رعد و برق خواهند بود.

 هواشناسی سیستان و بلوچستان به مردم جنوب این استان توصیه کرد: ممکن است بارندگی های پیش رو همچون روزهای گذشته باعث جاری شدن سیل و آبگرفتگی معابر شود .

 بارندگیهای هفته جاری در جنوب سیستان و بلوچستان باعث طغیان رودخانه سرباز و بروز خسارت هایی در این شهرستان به ویژه به مزارع و باغات کشاورزی شد.

 گزارش هواشناسی سیستان و بلوچستان حاکیست: طی 24 ساعت گذشته بیشترین میزان بارندگی از شهرستان سراوان در جنوب شرقی ترین نقطه ایران و به میزان 13 میلیمتر اعلام شد .

 بر پایه این گزارش طی 24 ساعت گذشته در شمال سیستان و بلوچستان نیز باد شدید با سرعت 80 کیلومتر در ساعت باعث غلظت هوا و گرد و خاک شد.

گزارش هواشناسی سیستان و بلوچستان حاکیست، طی 24 ساعت گذشته زاهدان با حداقل دمای 18 درجه بالای صفر خنک ترین و شهرستان دلگان در جنوب غرب این استان با حداکثر دمای 45 درجه سانتی گراد گرم ترین نقاط این خطه از جنوب شرق ایران بودند.

 هواشناسی سیستان و بلوچستان همچنین پیش بینی کرد: بیشینه دمای امروز زاهدان به 36 تا 38 درجه بالای صفر و کمینه دمای امشب این شهر به 18 تا 20 درجه سانتی گراد برسد.

 گفتنی است، جنوب سیستان و بلوچستان به دلیل نزدیکی با خط استوا در فصل تابستان شاهد باران های موسمی و جاری شدن سیلاب های مخرب می شود.

 رودخانه های فصلی و دائمی جنوب سیستان و بلوچستان رونق کشاورزی را برای این منطقه به دنبال داشته است.

 

منبع:خبرگزاری ایرنا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد