makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

کاهش 65درصدی ابتلاء به مالاریا در نیکشهر

مدیر شبکه بهداشت و درمان نیکشهر گفت: در طی چهار ماه اول سال جاری، ابتلا به بیماری مالاریا در سطح شهرستان نیکشهر، نسبت به مدت مشابه سال قبل 65 درصد کاهش داشته است.

  دکتر مهرداد دیوبند در این رابطه افزود: در طول چهار ماه اول سال جاری، کانون های پاک از مالاریا در این شهرستان با 14 درصد افزایش به 49 درصد رسیده است.

وی اظهار کرد: ارتقاء شاخص های بهداشت محیط از طریق سم پاشی 230 روستا آلوده و انجام مراقبت های مستمر از جمله دلایل حفظ روند کاهشی ابتلاء به بیماری مالاریا است.

وی تاکید کرد: در طی سال گذشته قریب به یازده هزار پشه بند در بین روستائیان توزیع شده است که این پشه بندها به حشره کش آغشته است و بر پشه بند سنتی مزیت دارد.


لازم به ذکر است بر اساس ارزیابی های کارشناسان مرکز بهداشت استان سیستان و بلوچستان، انجام اقدامات پیشگیرانه و مراقبتی و نیز آگاه سازی خانواده ها در زمینه بیماری مالاریا موجب شد تا ابتلا به این بیماری در سال 1389 در شهرستان نیکشهر، 80 درصد کاهش یابد.

گفتنی است: بیماری مالاریا از طریق گزش پشه آنوفل به انسان منتقل می شود که بر اثر این بیماری، فرد دچار عفونت حاد و گاه طولانی با ویژگی های تب متناوب و لرز، کم خونی و بزرگی طحال می شود.

 

منبع:خبرگزاری ایسنا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد