makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

سوء استفاده از برخی مطالب ˓ حربه ی به بن بست خورده خارج نشینان

در یکی از سایتهای مغرز که بصورتی آشکار از بیرون از ایران حمایت می شود مطالبی راجع به  فقر و بیچارگی و نبودن امکانات خدماتی-رفاهی بیش از حد در برخی از روستاهای استان سیستان و بلوچستان و توجه نکردن نظام به مردم این استان   ˓ با انگیزه تخریب نظام جمهوری اسلامی منتشر کرده که بسیار غیر منصفانه و غیر واقعی به مسئله پرداخته است .

در واقع هدف گردانندگان این سایت از انتشار این مطلب   ˓ منحرف کردن اذهان عمومی برای رسیدن به اهداف  سازمان یافته ای است که از طرف برخی کشورها که با نظام ایران در تعارض هستند تدارک دیده شده است.

نظام جمهوری اسلامی ایران در طول سالهای در دست گرفتن قدرت کوشیده است تا در تمام نقاط کشور اکثر خدمات عمومی را با نهایت دقت برای مردم عزیز ایران فراهم کند که در این مهم  بسیار موفق بوده است .


 

با کمی تامل و واقع بینی می توان تفاوت وضع مردم  ایران علی الخصوص استان سیستان و بلوچستان را در شرایط حال و در زمان قبل از انقلاب مقایسه و مشاهده کرد .در قبل از انقلاب ایران  ˓بیشر روستاهای ایران از خدماتی چون برق ˓تلفن ˓ آب آشامیدنی و خدمات رفاهی دیگر استفاده نمی کردند در حقیقت حکومتهای شاهنشاهی  نمی خواستند خدمات رفاهی را برای روستائیان به ارمغان بیاورند زیرا روستائیان را افرادی از طبقه پایین جامعه می دانستند و به همین دلیل به آنها بهای چندانی که بتواند زندگی را برایشان اسان تر کند نمی دادند .

در زمان حال در هر کجای ایران خدماتی همچون خدمات مخابراتی ˓لوله کشی آب شرب و همچنین لوله گذاری فاضلاب ˓ انتقال خطوط و دکلهای برق ˓خدمات بانکی و... را می توان به عینه دید . در واقع بردن این خدمات در شهرهای کوچک و روستاها باعث می شود که روستائیان از دیار خود به دلیل نبودن امکانات رفاهی کوچ نکند ˓اما می توان اتفاقات بسیار تکان دهند انسانی را تا همین قبل از انقلاب اسلامی ایران که بدلیل نبودن امکانات و خدمات رفاهی در روستاها رخ می داد را دید .

در هیچ جای دنیا و هیچ حکومتی تا به حال این ادعا را نکرده که توانسته تمام اقشار جامعه خود را به  سطح رفاه اجتماعی مطلوبی رسانده باشد  .جمهوری اسلامی ایران هم در این رابطه از دیگر کشورها جدا نمی باشد. اما نظام ایران  ˓با درایت رهبری تا کنون توانسته است از بسیاری از کشورها منطقه و حتی جهان هم به مردم خود توجه بیشتر و به آنها خدمات رسانی گسترده تری کند.

در آخر باید گفت  ˓اینکه برخی افراد بدنبال این هستند که همیشه نیمه خالی لیوان را ببینند جای تعجب ندارد زیرا اینگونه افراد خود فروخته وقتی با خدمات بسیار گسترده نظام به مردم ایران  به ویژه به روستائیان عزیز مواجه می شوند دچار بهت و حیرت شده  و خود را در جبهه ای خالی از نظر و اندیشه می بینند و اگر در جایی به هر دلیل نارسایی دیدند از آن تا حد امکان سوء استفاده کرد مطلب را به روش خود و در راستای اهدافشان منتشر می کنند تا خواننده را دچار شک و تردید نصبت به نظام جمهوری اسلامی ایران بکنند .و سلام

 

نویسنده:عرفان عزیزی

30/05/1390


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد