makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

ایجاد 15 واحد پرورش شترمرغ در سیستان‌ و بلوچستان

کارشناس پژوهشکده دام‌های خاص دانشگاه زابل گفت: در سال‌جاری، 15 واحد پرورش شترمرغ در سطح استان سیستان و بلوچستان ایجاد می‌شود.

 محمود قزاق بیان داشت: با توجه به رشد چشمگیر پرورش شترمرغ، ضروری است تا کشتارگاه صنعتی، کارخانه دباغی پوست و صنایع کیف و کفش شترمرغ در شهرستان زابل احداث شود.

وی افزود: از هم اکنون باید پیش‌بینی‌های لازم برای ایجاد این موارد انجام شود زیرا در سال آینده نیاز به این صنایع به طور جدی احساس می‌شود.

کارشناس پژوهشکده دام‌های خاص دانشگاه زابل با بیان اینکه تاکنون ردیف اعتباری خاصی به بحث شترمرغ اختصاص نیافته است عنوان داشت: در ردیف اعتباری باید اعتبار و بودجه خاص و مجزایی برای اجرای طرح‌های پژوهشی کلان در راستای پرورش شترمرغ، انجام شود، زیرا در آینده نیزگام‌های مؤثرتری در این زمینه برداشته خواهد شد.

قزاق یکی از مزیت‌های پرورش شترمرغ در منطقه را ایجاد اشتغال عنوان کرد و گفت: هم اکنون بالغ بر 800 قطعه شترمرغ در واحد پژوهشکده دام‌های خاص دانشگاه زابل وجود دارند که 600 قطعه از آنها جوجه هستند.

وی افزود: وزن زنده هر قطعه شترمرغ بین 110 تا 120 کیلوگرم است و 40 تا 45 کیلوگرم گوشت خالص دارد.

کارشناس پژوهشکده دام‌های خاص دانشگاه زابل یادآور شد: به روستاییان منطقه پیشنهاد می‌شود با توجه به مقاومت بالای شترمرغ نسبت به بیماری‌ها، سازگاری با محیط و عدم وابستگی به انرژی نسبت به پرورش آن بیش از پیش اقدام کنند.

قزاق در ادامه از ایجاد 15 واحد پرورش شترمرغ در سال‌جاری در استان خبر داد و گفت: این واحدها به طور فعال، حمایت‌های کار پرورش شترمرغ را انجام می‌دهند و پژوهشکده دام‌های خاص دانشگاه زابل نیز تمامی موارد علمی صنایع شترمرغ را به عهده می‌گیرد.

منبع:خبرگزاری فارس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد