makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

400 پروژه در سیستان‌ و بلوچستان راه‌اندازی می‌شود

 استاندار سیستان و بلوچستان گفت: 400 پروژه در قالب هزاران طرح به مناسبت گرامیداشت هفته دولت در بزرگ‌ترین استان کشور راه‌اندازی می‌شود.

 علی‌محمد آزاد اظهار داشت: برای راه‌اندازی این طرح‌ها، یک هزار و 340 میلیارد ریال از محل اعتبارهای استانی و ملی هزینه شده است.

وی افزود: صرف این گونه هزینه‌ها به خوبی گواه بر ادعای عدالت محوری و نگاه برابر دولت برای توسعه و آبادانی همه جانبه ایران زمین است.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: بخش کشاورزی با 95 پروژه بیشترین میزان افتتاح را با اعتبار 42 هزار و 271 میلیون ریال به خود اختصاص داده است.

آزاد با اشاره به مهم‌ترین طرح‌ها تصریح کرد: در بخش راه و ترابری 26 طرح مهم در بخش راه فرعی و اصلی با سرمایه‌گذاری حدود 226 هزار میلیون ریال گوشه‌هایی از خدمات دولت بوده که در جنوب شرقی ایران زمین به اجرا درآمده است.

وی خاطرنشان کرد: در بخش مسکن نیز 24 پروژه ارزشمند از سوی بنیاد مسکن برای خانه‌دار شدن روستاییان انجام شده که 144 روستا با صرف هزینه 126 میلیون ریال از این خدمات بهره‌مند می‌شوند.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: با افتتاح این پروژه‌ها، یک هزار و 810 خانوار از خدمات آن بهره‌مند می‌شوند.

آزاد اضافه کرد: در بخش تکمیل زیرساخت‌ها نیز احداث خط 63 کیلوولت فنوجـمسکوتان با سرمایه‌گذاری 50 هزار و 543 میلیون ریال از مهم‌ترین طرح‌های توزیع نیرو میان مردم است.

وی با اشاره به توزیع برق در میان روستاییان یادآور شد: در هفته دولت 46 پروژه مهم در زمینه برقرسانی در دستور کار قرار گرفته است که 770 خانوار را از این نعمت برق با سرمایه‌گذاری 33 هزار میلیون ریال برخوردار می‌شوند.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اقدامات ارزشمند خاطرنشان کرد: هدف و قصد دولت احمدی نژاد محرومیت زدایی از مناطق محروم به ویژه سیستان و بلوچستان است که طی چند سال گذشته از عمر دولت خدمات خوبی در راستای این نگاه در این خطه انجام شده است.

آزاد عدالت محوری را یکی از مهم‌ترین سیاست‌های راهبردی دولت نهم و دهم دانست و گفت: عدالت محوری موجب شور و نشاط اجتماعی در میان آحاد مختلف جامعه شده و پیوند مردم با مسئولان نظام را تحکیم بخشیده است.

وی ادامه داد: جلوه عملی این تحکیم را در همراهی و همسویی مردم در اجرای طرح تحول اقتصادی و هدفمندی یارانه‌ها به وضوح می‌توان مشاهده کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: شاید شجاعانه‌ترین تصمیم اقتصادی دولت دهم را بتوان اجرای بزرگترین طرح اقتصادی کشور که همان تحول اقتصادی و هدفمندی یارانه‌هاست دانست که منجر به درمان بیماری کهنه اقتصاد ایران شد و شادابی و نشاط را به بازار سرمایه ایران آورد.

آزاد بیان کرد: به طور قطع تبعات خوب این حرکت بزرگ به تدریج کام مردم را شیرین خواهد کرد و ایران را از لحاظ اقتصادی در جایگاه شایسته‌اش قرار خواهد داد.

وی عنوان داشت: نمایش عملکرد دولت مردمی و خدمتگزار در چند سال گذشته که به وسعت ایران اسلامی گسترده است قطعاً آگاهی عمومی را در عزم راسخ دولت در خدمتگزاری به صاحبان این انقلاب گرانقدر بیشتر می‌کند.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: دولت نهم و دهم در روند پر شتاب توسعه کشور خستگی ناپذیر و بی‌وقفه در اجرای طرح‌های متعدد اقتصادی، عمرانی، خدماتی، اجتماعی، فرهنگی و برنامه‌ریزی برای آینده در تلاش بوده و از این رو باید در هفته دولت به بهترین شکل با بهره‌گیری از توان رسانه ای، فرصتی بس کوتاه برای نمایش گوشه‌ای از فعالیت‌های گسترده دولت خدمتگزار و ثمرات آن را میان افکار عمومی به نمایش در بیاوریم.

آزاد با بیان اینکه دستاوردهای دولت در بخش‌های گوناگونع آسایش و اطمینان خاطر را برای مردم به ارمغان آورده است گفت: توسعه راه‌های کشور، طرح مسکن مهر، گسترش خطوط ارتباطی و مخابراتی، توسعه مجتمع‌ها و پروژه‌های آموزشی، بالابردن سهم ایران در تولید علم و افزایش فضای علمی دانشگاه‌ها و تعداد دانشجویان، بالابردن ضریب نفوذ بیمه‌های اجتماعی و رشد شاخص توسعه انسانی، ایجاد اشتغال و موفقیت‌های چشمگیر در عرصه هسته‌ای به صورت آشکار زندگی مردم را تحت تأثیر قرار داده است.

وی به تشریح برخی اقدامات شاخص دولت نهم و دهم پرداخت و افزود: در عرصه هسته‌ای، دولت به رغم فشارهای بین‌المللی دوران پیشرفت فزاینده این صنعت در ایران را طی کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: ویژگی دولت فعلی این است که اقدامات گوناگون صلح آمیز هسته‌ای در آن شتاب بیشتری گرفته و عملکرد دولت منطبق با قوانین بین‌المللی و حقوق مسلم ملت بوده است.

آزاد یکی از ابتکارات دولت احمدی‌نژاد را کمک و توجه به اقشار آسیب پذیر یاد کرد و گفت: در گذشته بسیاری از مردم شهرستان‌های مختلف حتی مدیران ادارات کوچک را نمی‌دیدند ولی امروزه از نزدیک با رئیس جمهور دیدار و مشکلات خود را با وی در میان می‌گذارند.

وی بیان کرد: امروزه دستاوردهای علمی و فناوری‌های نوین دانشمندان و نخبگان کشور در سطح بالایی قرار دارد به گونه‌ای که در سال گذشته بیش از 3 هزار دستاورد علمی شامل اختراعات و نوآوری‌های دانشمندان و محققان در کشور تولید شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: به طور نمونه، پرتاب موفقیت آمیز ماهواره ملی "امید" که تمامی جهان را در حیرت قدرت علمی ایران گذاشت بیانگر آن است که خودباوری به وجود آمده در نخبگان کشور ما را در مسیر صحیح و به سمت پیشرفت و توسعه حرکت داده است.

آزاد عنوان داشت: دولت نیز با همان اراده و پشتوانه خود برای رشد و آبادانی این خطه تلاش می‌کند و همگان باید از این نگاه دولت در راستای توسعه استان نهایت بهره را ببرند.

منبع:خبرگزاری فارس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد