makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

آمادگی شیلات سیستان وبوچستان برای پرداخت تسهیلات

 مدیرکل شیلات سیستان گفت: به منظور توسعه و گسترش شیلات سیستان، آ‌مادگی پرداخت تسهیلات به‌ سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را‌ داریم.

 حسن خمر اظهار داشت: در هفته دولت امسال‌ چهار طرح و 70 پروژه شیلاتی با اعتبار 1.5 میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: از مهم‌ترین این پروژه‌ها، ساخت استخرهای دو منظوره پرورش ماهی با مشارکت خود بهره‌برداران شیلاتی، اجرای دوره آموزشی، حمل و نقل آبزیان، تکثیر و بهینه‌سازی و رها‌سازی ماهیان گرمابی و سرمابی است.

مدیرکل شیلات سیستان ادامه داد: همچنین برای توسعه و تجهیز مراکز صید و صیادی، اعتباراتی در نظر گرفته شده که صرف این طرح‌ها می‌شود.

خمر اضافه کرد: در هفته دولت تعداد 20 استخر پرورش ماهی در شهرهای زابل، زهک، هیرمند، زاهدان، سراوان و ایرانشهر با اعتبار 200 میلیون تومان راه‌اندازی و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی ‌یکی از نیازهای توسعه شیلات سیستان را احداث کارگاه تکثیر و پرورش بچه ماهیان دانست و یادآور شد: برای توسعه شیلات سیستان به مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نیاز است تا در کنار آب‌های مطمئنی که در منطقه وجود دارد کارگاه‌های تکثیر و پرورش بچه ماهیان احداث شود.

خمر افزود: همچنین اداره کل شیلات سیستان این آمادگی را دارد تا تسهیلات مورد نیاز را از طریق بانک‌های عامل در اختیار متقاضیان بخش خصوصی قرار دهد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه استخرهای دو‌منظوره پرورش ماهیان در سطح استان رو به افزایش است و منابع آبی فراوانی از قبیل سدها، آب‌بندها، آبگیرها، دریاچه‌ها و غیره وجود دارد ضروریست تا بخش خصوصی در این زمینه سرمایه‌گذاری کند و اداره کل شیلات سیستان هم از آنها حمایت خواهد کرد.

مدیرکل شیلات سیستان گفت: افرادی که زمین، آب کافی و مناسب برای استخرهای دو منظوره پرورش و تکثیر ماهیان دارند و یا فارغ‌التحصیل رشته شیلات هستند و علاقه‌مند به کار در زمینه طرح‌های شیلاتی‌اند می‌توانند ایده و طرح مورد نظر خود را به شیلات سیستان ارائه دهند تا در صورت مناسب بودن طرح، از آنها استفاده شود.

خمر خاطرنشان کرد: اداره کل شیلات سیستان همچنین این آمادگی را دارد که از طریق بانک‌های عامل، تسهیلات مورد نظر را برای راه‌اندازی فروشگاه‌های عرضه آبزیان، بازارهای حراج ماهی، سالن‌های توزیع و عرضه آبزیان، خودروهای سردخانه‌دار برای بهینه‌سازی حمل و نقل آبزیان در اختیار بخش خصوصی به منظور سرمایه‌گذاری قرار دهد.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون، 300 فرصت شغلی در زمینه پرورش ماهی و صید و صیادی و نیز حمل و نقل آبزیان در اداره کل شیلات سیستان ایجاد شده است.

منبع:خبرگزاری فارس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد