makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

اختصاص 35 میلیون ریال برای آبیاری تحت فشار بلوچستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان‌ و بلوچستان گفت: برای اجرای سیستم آبیاری تحت فشار به ازای هر هکتار در سیستان و بلوچستان 35 میلیون ریال اختصاص می‌یابد.

 محمدعلی کیخا ظهر امروز در جلسه کارگروه کشاورزی آب و منابع طبیعی استان در شهرستان ایرانشهر اظهار داشت: اختصاص 35 میلیون ریال برای اجرای سیستم آبیاری تحت فشار به صورت بلاعوض به کشاورزان استان پرداخت می‌شود.

وی افزود: شهرستان ایرانشهر به عنوان قطب کشاورزی در استان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان‌ و بلوچستان بیان کرد: ایرانشهر از جمله شهرستان‌هایی است که در چهار فصل سال می‌توان از اراضی آن برداشت محصولات کشاورزی داشت.

در این جلسه مسائلی از جمله چاه‌های تعیین تکلیفی، چگونگی بهره‌برداری از منابع آبی، آبیاری تحت فشار، خرید تضمینی محصولات کشاورزی و تنظیم بازار، اختصاص آب در دشت سمسور، ایجاد حفاظ دیواره رودخانه دامن، مرتفع کردن مشکلات کشتارگاه صنعتی طیور و دام، مهار شن‌های روان دشت بمپور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ادامه جلسه نیز مواردی از قبیل؛ انتقال آب چاه‌های منطقه سردگال به روستاهای پایین دست بمپور، بیمه محصولات کشاورزی و تجهیز و ارتقای اداره شیلات پس از بحث و تبادل نظر بین اعضای استانی و شهرستانی در راستای توسعه بخش کشاورزی و استفاده بهینه از آب‌های سطحی و زیرزمینی و بازاریابی محصولات کشاورزی مورد تصویب قرار گرفت.

 

منبع:خبرگزاری فارس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد