makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

آتش سوزی یک کشتی در مسیر بوشهر - عمان مهار شد

معاون اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: یک فروند کشتی در مسیر بندر بوشهر به سلاله عمان در 15 مایلی بندر چابهار ناگهان دچار حریق شد که با تلاش دو ساعته نیروهای امدادی چابهار مهار شد.

رمضان هراتی اظهار داشت: این کشتی با مالکیت خصوصی به نام امیر کبیر به یکباره دچار حریق شده بود که با تلاش دو ساعته نیروهای اداره بنادر و دریانوردی چابهار مهار شد.

وی گفت: این کشتی در مسیر بازگشت از بندر بوشهر به سلاله عمان بوده که برای تهیه آب شیرین به بندر چابهار می آید و در 15 مایلی دچار حریق می شود.

وی افزود: این کشتی با ظرفیت بارگیری دو هزار و 700 تن، در زمان حادثه خالی بوده است.

معاون عملیات و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان بیان داشت: در بررسی اولیه، خسارات وارده به شناور مذکور شامل موتورخانه، برج فرماندهی، وسائل کمک ناوبری و کلیه وسائل شخصی سرنشینان بود.

وی گفت: خوشبختانه با توجه به حضور نیروهای آموزش دیده، تجهیزات مناسب، برنامه ریزی و هدایت، کنترل و پشتیبانی کافی از عملیات موفق شدیم به سرعت میزان تلفات انسانی این حادثه را کاهش دهیم.

وی افزود: از آنجا که سازمان بنادر و دریانوردی ملحق به کنوانسیون بین المللی جستجو و نجات دریایی است، موضوع جستجو و نجات و شیوه های نجات اشخاص مصدوم در دریا در کل منطقه چابهار برای اداره کل بنادر و کشتیرانی لازم الاجرا است.

هراتی اظهار داشت: به همین علت این اداره کل در اقدامی سریع با آمادگی کامل و تعیین منطقه حادثه در محل بروز آن با اعزام چهار فروند شناور در ساعت 24 شب گذشته مبادرت به خاموش کردن حریق کرد.

 

منبع:خبرگزاری مهر

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد