makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

توجه ویژه به ایمنی راه‌های روستایی جنوب سیستان‌وبلوچستان

معاون راهداری راه و تر ابری جنوب سیستان و بلوچستان گفت: در سال‌جاری، توجه ویژه‌ای به بخش ایمنی راه‌های روستایی جنوب سیستان و بلوچستان می‌شود.

  ابراهیم جاوشیری ظهر امروز در جلسه کمیته ایمنی این اداره کل اظهار داشت: برنامه‌های ایمن سازی محور های جنوب استان در دو بخش ایمن سازی شریان‌های اصلی و فرعی و به صورت ویژه در بخش راه‌های روستایی در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه 8 هزار کیلومتر راه روستایی در جنوب استان سیستان و بلوچستان وجود دارد، افزود: با توجه به وسعت و پراکندگی راه‌های روستایی جنوب استان، اولویت ایمن سازی به راه‌هایی که جدید احداث شده و یا مدت کمی از ساخت آنها می‌گذرد اختصاص داده شده است.


معاون راهداری راه و ترابری جنوب سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در سال‌جاری 50 درصد علائم ایمنی در راه‌های روستایی نصب و نقاط پر حادثه نیز با نصب علائم هشدار دهنده در این مسیر ها مشخص تا از بروز حوادث ناگوار جلوگیری شود.

جاوشیری بیان کرد: آموزش‌های ترافیکی در مدارس حاشیه راه‌ها نیز همانند سال‌های گذشته در حال انجام است و بر این اساس تاکنون 9 مدرسه با هزار و 500 دانش‌آموز در حال فراگیری آموزش‌های ایمن سازی فیزیکی هستند که در ابتدای مهر عملیات ایمن سازی این مدارس به اتمام می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه کاهش تلفات جاده‌ای هدف اصلی اداره کل راه و ترابری جنوب سیستان و بلوچستان است، گفت: نباید به وضعیت موجود قانع بود بلکه ارتقای کیفیت، روانی ترافیک و ایمن‌سازی به عنوان یک ضرورت باید همواره استمرار داشته باشد.

معاون راهداری راه و ترابری جنوب سیستان و بلوچستان تصریح کرد: لازمه کار راهداری برنامه‌ریزی است و در شش ماه نخست سال‌جاری بالغ بر 18 هزار عدد علائم اخطاری، انتظامی، فلش پیچ، مسیر نما و جان پناه نصب و اجرا شده است.

جاوشیری ادامه داد: بالغ بر 948 مترمربع تابلوی اطلاعاتی، 455 کیلومتر خط کشی، سه کیلومتر گاردریل، 130 کیلومتر شیار لرزاننده، شش کیلومتر روشنایی، 40 کیلومتر نگهداری حریم راه، درختکاری، فضای سبز و سه دستگاه وی‌ام‌اس از دیگر علائم ایمنی نصب و اجرا شده در اداره کل راه و ترابری جنوب سیستان و بلوچستان است.

 

منبع:خبرگزاری  فارس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد