makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

ایجاد نخستین فاز مجتمع مرغداری در سراوان

فرماندار سراوان گفت: ایجاد نخستین فاز مجتمع مرغداری سراوان به تعداد 25 واحد از اولویت‌های کاری حوزه کشاورزی این شهرستان است.

 محمداکبر چاکرزهی پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی این شهرستان اظهار داشت: با توجه به خشکسالی‌های پی در پی در استان با اصلاح الگوی کشت و اصلاح شیوه آبیاری و با استفاده از منابع آب با اجرای طرح‌های نوین آبیاری با کشت محصولات کشاورزی که به آب کمتری نیاز دارند نسبت به افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی تلاش شود.

وی افزود: باید برنامه‌ریزی برای منافع نسل‌های آینده را مورد توجه قرار دهیم و از استفاده بی‌رویه و غیر منطقی از منابع خدادادی پرهیز کنیم.

فرماندار سراوان ادامه داد: مزیت‌های منحصر بفرد شهرستان سراوان در بخش کشاورزی و علاقه‌مندی مردم برای امرار معاش از این بخش، می‌تواند بسیاری از معضلات و مشکلات بیکاری جامعه که گریبانگیر است را حل کند.

چاکرزهی بیان کرد: با توجه به ظرفیت های بسیار مناسب در این حوزه، آمادگی کامل برای همکاری و واگذاری زمین و آب به متقاضیان اجرای طرح‌های کشاورزی و کمک به رفع مشکلات معیشتی و ایجاد اشتغال داریم.

وی تصریح کرد: ایجاد نخستین فاز مجتمع مرغداری سراوان به تعداد 25 واحد با تولید حدود 4 هزار تن مرغ در سال و طرح پرورش شترمرغ، کشتار صنعتی طیور، مطالعه دشت‌های مستعد در قالب واگذاری مشاع کشاورزی از طرح‌ها و اولویت‌های برنامه کاری در حوزه کشاورزی است.

 

منبع:خبرگزاری فارس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد