makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

انتصاب نخستین سرپرست سازمان صنعت،معدن وتجارت سیستان ‌وبلوچستان

طی حکمی از طرف معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نخستین سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان منصوب شد.

 مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرکل امور استان‌های این وزارتخانه صبح امروز در مراسم معارفه اولین سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان اظهار داشت: موضوع ادغام دو وزارتخانه صنایع و معادن و بازرگانی از سالیان دور مطرح بوده و با توجه به ضرورت این امر و تکلیفی که مقام معظم رهبری به خاطر سرعت بخشیدن به فعالیت بخش خصوصی نهاده این اتفاق در دولت دهم صورت پذیرفت.

مصیب محمدیان شمالی افزود: رصد کردن تولید یکی از وظایف و تکالیف بازرگانی به دلیل تنظیم بازار و توسعه صادرات بوده است و با همسو شدن این دو وزارتخانه و تشکیل وزارت صنعت، معدن و تجارت باید به سرعت به سمت تولیدی برویم که تنها هدفش بازار داخل نباشد.


وی بیان کرد: در وزارتخانه جدید، نگاه‌ها به سمت کاهش هزینه‌ها و کاهش قیمت تمام شده بوده و استمرار در ظرفیت سازی بیشتر و ارتقاء رقابت پذیری به خاطر حضور در بازارهای دیگر نیز جزء اصول است و محور اصلی بر تولید با نگاه تجاری و تولید صادراتگرا است.

مشاور وزیر ادامه داد: در سازمان جدید و با استفاده از تجربیات و بهره‌گیری از منابع و امکانات صرفاً به دلیل خدمتگزاری و ایجاد یک سازمان چابک، ‌اثرگذار و کارآمد مبتنی بر اصول علمی گام برداشته شود.

محمدیان شمالی تصریح کرد: سهم وزارت صنعت، معدن و تجارت در تولید ناخالص ملی بسیار چشمگیر است به طوری که حدود 50 درصد تولید ناخالص کشور در اختیار این وزارتخانه قرار خواهد گرفت که مدیریت و هدایت آن به عهده  دولت و همکاری فعالان بخش خصوصی است.

وی در ادامه حفظ کرامت انسانی را از دیگر نکات برای ادغام عنوان کرد.

مدیرکل امور استان‌های وزارت صنعت، ‌معدن و تجارت بیان کرد: با انتصاب اولین سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان زنگ آغاز کار ادغام در سیستان و بلوچستان نواخته شد.

گفتنی است: طی حکمی از طرف معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت که توسط مشاور وزیر تسلیم ایرج حسن پور شد، وی به عنوان اولین سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان و مسئول کمیته ادغام منصوب تا آغاز تازه‌ای بر روند توسعه اقتصادی استان رقم بخورد.

در طی این حکم آمده است: نظر به تعهد و شایستگی‌های علمی جنابعالی به موجب این حکم به سمت « سرپرست سازمان صنعت، ‌معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان » و « مسئول کمیته ادغام » منصوب می‌شوید  بدیهی است در روند اجرا و تحقق کامل این مسیر تمامی مدیران،‌ رؤسا و کارکنان ادارات، ‌شرکتها و مؤسسات تابعه و وابسته وزارت متبوع در آن استان همکاری، همراهی و تعامل لازم را معمول خواهند داشت.

سرپرت سازمان صنعت، ‌معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم گفت: ارتباط نزدیک و همدلی در همه بخشها به ویژه صنعت و تجارت در استان با هدف توسعه اقتصادی این استان پهناور وجود داشته است به گونه‌ای که در برخی قسمت‌ها شاهد افزایش چشمگیر تولید و تجارت بوده‌ایم.

ایرج حسن‌پور تصریح کرد: در گذشته میزان صادرات از استان بسیار پایین بوده و با توجه به ایجاد زیرساخت‌ها در بخش‌های مختلف صنعتی، معدنی، ‌کشاورزی و... و بر اساس پتانسیل‌های بالقوه تجاری شاهد رشد صادرات در حوزه‌های مختلف هستیم.

وی خاطرنشان کرد: با هدف گذاری‌هایی که به خاطر توسعه اقتصادی استان صورت پذیرفته تزار تجاری استان مثبت بوده به گونه‌ای که میزان صادرات از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان نسبت به واردات کالا بیشتر است.

سرپرت سازمان صنعت، ‌معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: در برنامه پنجم توسعه و با هدف رسیدن به چشم انداز 1404 با توجه به اینکه سند توسعه استان تجارت و بازرگانی معرفی شده است و همسو شدن صنعت، معدن و تجارت در آینده بر این اساس و شرح وظایف تعریف شده و تدوین برنامه‌های جدید این حوزه به خاطر توسعه بیش از پیش استان گام بر خواهیم داشت.

 

منبع:خبرگزاری فارس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد