makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

راه‌اندازی آزمایشگاه صنایع غذایی و میکروبیولوژی در زاهدان

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی سیستان و بلوچستان گفت: به مناسبت روز جهانی استاندارد، آزمایشگاه صنایع غذایی و میکروبیولوژی در زمینه صنایع غذایی و کشاورزی در زاهدان راه‌اندازی می‌شود‌.

 اسماعیل عاقلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: به مناسبت هفته استاندارد، سومین آزمایشگاه صنایع غذایی و میکروبیولوژی در زمینه صنایع غذایی و کشاورزی توسط بخش خصوصی در زاهدان راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: نظارت برکیفیت مواد غذایی در بحث فیزیک و شیمی صنایع غذایی و میکروبیولوژی هدف از راه‌اندازی این آزمایشگاه است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه 360 میلیون تومان هزینه راه‌اندازی این آزمایشگاه شده است، بیان کرد: 290 میلیون تومان تجهیزات و 70 میلیون تومان برای آماده سازی این آزمایشگاه هزینه شده است.


عاقلی ادامه داد: 9 نفر در بحث کارشناسی و سه  نفر در امور خدماتی این آزمایشگاه مشغول به کار می‌شوند.

وی افزود: انواع نوشابه، انواع کنسرو، فرآورده‌های ماکارونی، انواع بیسکویت، کیک و کلوچه، انواع آبمیوه و فرآوده‌های لبنی در این آزمایشگاه مورد آزمایش قرار می‌گیرند.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در حال حاضر، تمامی ادارات در شهرهای استان سیستان و بلوچستان مجهز به آزمایشگاه استاندارد هستند.

عاقلی گفت: اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی سیستان و بلوچستان به منظور فعال شدن بخش خصوصی در زمینه راه‌اندازی آزمایشگاه، تسهیلات خوبی را در نظر گرفته به طوری که متقاضیان می‌توانند از بانک عامل تجارت وام دریافت کنند.

وی با بیان اینکه سال گذشته حداقل 10 مورد تقاضانامه برای راه‌اندازی آزمایشگاه به بانک تجارت معرفی شده‌اند، افزود: چهار آزمایشگاه دیگر در مرحله تأیید صلاحیت قرار دارند.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: به منظور ارتقاء کیفیت تجهیزات آزمایشگاه متقاضیان می‌توانند با گرفتن معرفی نامه از اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی سیستان و بلوچستان به بانک تجارت مراجعه کنند.

 

منبع:خبرگزاری فارس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد