makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

صادرات بیش از 92 هزار تن سیمان از مرز میلک

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های سیستان ‌و بلوچستان گفت: آمار صادرات سیمان سیستان از پایانه مرزی میلک از مرز 92 هزار تن گذشت.

 علیرضا مجرد  اظهار داشت: طی شش ماه نخست سال‌جاری بیش از 92 هزار و 418 تن سیمان با 3 هزار و 614 دستگاه انواع ناوگان باری از پایانه مرزی میلک صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از دو برابر رشد داشته است.

وی افزود: بهترین دستاورد صنعت حمل و نقل جاد‌ه‌ای استان در پنج ماه نخست سال‌جاری، افزایش 50 درصدی تناژ حمل کالاهای ترانزیتی است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های سیستان ‌و بلوچستان بیان کرد: این امر در چارچوب سند توسعه 20 ساله استان نوید بخش آیند‌ه‌ای روشن در ایجاد اشتغال، کسب درآمد ارزی و رونق اقتصادی منطقه است.


مجرد میزان کالای ترانزیتی جابه‌جا شده از قلمرو استان را در مدت مذکور بیش از 362 هزار تن اعلام کرد.

 وی خاطرنشان کرد: در تناژ حمل شده بیش از 31 درصد و میزان تردد ناوگان رشد 41 درصدی را شاهد بودیم.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های سیستان ‌و بلوچستان ضمن اشاره به توانمندی‌های بالای تجار، صنعتگران و بازرگانان استان به حمایت همه جانبه مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در بهبود روند افزایشی صادرات غیر نفتی استان تاًکید کرد.

مجرد در راستای افزایش سطح صادرات غیر نفتی استان از صنعتگران و تجار خواست تا با  استفاده از مهارت، خلاقیت، برنامه‌ریزی دقیق و استفاده از پتانسیل‌های موجود در استان نظیر نیروی انسانی ماهر و موقعیت جغرافیایی مناسب و... برای افزایش سطح صادرات غیر نفتی استان تلاش کنند.

وی با اشاره به افزایش 60 درصدی تناژ کالاهای صادراتی از مرز میلک نیز افزود: کالا، خدمات، علم و فناوری، فرهنگ و هر آنچه قابل انتقال باشد از مرزهاى ملى عبور و موضوع دادوستد بین‌المللى واقع می‌شود.

 مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های سیستان ‌و بلوچستان تصریح کرد: این امر با توجه به ترکیب صادرات در جهان امروزکه نشان دهنده روند رو به افزایش سهم خدمات دارد می‌تواند هم به‌ عنوان ابزار تسهیل صادرات کالا و هم به ‌عنوان یک بخش صادراتى مورد توجه قرار گیرد.

 

منبع:خبرگزاری فارس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد