makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

گستردگی سیستان‌وبلوچستان نیازمند استراحتگاه‌های بیشتر است

  مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های سیستان ‌و بلوچستان گفت: با توجه به گستردگی استان سیستان و بلوچستان، این استان به استراحتگاه‌های بیشتری نیاز دارد.

 علیرضا مجرد  اظهار داشت: گستردگی استان سیستان و بلوچستان و طولانی بودن راه‌های مواصلاتی آن ضرورت احداث استراحتگاه‌های بین راهی را بیشتر نمایان می‌کند.

وی افزود: طی سال‌های گذشته، 9 باب مجتمع در استان فعال شده و به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های سیستان ‌و بلوچستان بیان کرد: استان سیستان و بلوچستان از جمله استان‌های فقیر در بحث این مجتمع‌هاست و تعداد مجتمع‌های خدماتی ـ رفاهی در استان نسبت به طول محورهای مواصلاتی خیلی کم است.


مجرد اضافه کرد: این کمبود به ویژه در ایام تابستان و نوروز با توجه به افزایش تردد مسافران در جاده‌های استان بیشتر ملموس است.

وی یادآور شد: تعداد موافقت‌های اصولی صادر شده در سراسر استان 58 موافقتنامه است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های سیستان ‌و بلوچستان بیان کرد: از این تعداد پنج موافقتنامه اصولی در شش ماه نخست سال‌جاری صادر و در کل 32 موافقت اصولی فعال و دارای اعتبار بوده و 15 مجتمع دیگر در حال ساخت است.

مجرد به مجتمع حدماتی - رفاهی محمدآباد زابل که چند روز پیش با حضور نمایندگان مردم شهرستان زابل در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه و فرماندار این شهرستان و جمعی از مردم منطقه به بهره‌برداری رسید، اشاره کرد.

وی گفت: این مجتمع در زمینی به مساحت 30 هزار مترمربع و با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد ریال دارای جایگاه سوخت، 920 مترمربع فضای تجاری و خدماتی و اشتغال‌زایی برای 10 نفر به بهره‌برداری رسید که می‌تواند نیاز مردم را در این منطقه مرتفع کند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های سیستان ‌و بلوچستان افزود: وجود چنین مجتمع‌هایی در کل استان با توجه به پهناور بودن آن از ضروریات است.

 

منبع:خبرگزاری فارس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد