makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

مهرشهر زاهدان نیازمند توجه بیشتر مسئولان

 یکی از مناطق تازه تاسیس شهرستان زاهدان منطقه مهرشهر است که مجتمع‌های مسکونی زیادی در این منطقه در قالب مسکن مهر احداث و با توجه به اینکه به متقاضیان تحویل داده شده اما برخی از ساکنان مهرشهر از کمبود خدمات رفاهی و شهری در این منطقه گلایه‌ دارند.

  منطقه مهرشهر با توجه به تازه تاسیس بودن فاصله زیادی با مرکز شهر دارد و بنا به گفته ساکنان این منطقه خدمات رفاهی و شهری کمتر به ساکنان مهرشهر زاهدان ارائه می‌شود.

خبرنگار فارس به سراغ مسئولان رفته تا در این زمینه اقدامات لازم برای تامین رفاه شهری مردم مهرشهر زاهدان را جویا شود.

 

*نبود امکانات حمل و نقل در مهر شهر

یکی از ساکنان مهرشهر به خبرنگار فارس در زاهدان می‌گوید: از آنجایی که منطقه مهر شهر فاصله بسیار زیادی با مرکز شهر دارد، تردد و عبور و مرور برای ساکنان این منطقه مشکل است و متاسفانه حتی یک اتوبوس واحد در این منطقه وجود ندارد.

علی ملاشاهی افزود: همانطور که برای منطقه زیبا شهر زاهدان سرویس‌دهی حمل و نقل مجزا در نظر گرفته شده باید برای ساکنان این منطقه هم اتوبوس واحد و یا تاکسی در نظر بگیرند.

وی ادامه داد: متاسفانه برای رفت و ‌آمد حتی در مسیرهای نزدیک باید هزینه‌های بسیار زیادی را برای کرایه تاکسی پرداخت کنیم که اگر اتوبوس واحد و یا تاکسی شهری این منطقه را پوشش‌دهی کند این مشکل نیز حل خواهد شد.

 

*دپوی زباله و شیوع بیماری‌های واگیردار در مهرشهر

‌یک شهروند ساکن مهرشهر زاهدان به خبرنگار فارس گفت: متاسفانه شهرداری هیچ گونه خدماتی در زمینه جمع‌آوری زباله‌ها در سطح منطقه ارائه نمی‌دهد و بیشتر وقت‌ها زباله‌ها در یک منطقه دپو شده و علاوه بر این که چهره مهرشهر را زشت نشان می‌دهد موجب به وجود آمدن بیماری‌های واگیردار نیز می‌شود.

پرویز خسروی بیان داشت: شهرداری باید همان طور که سایر نقاط سطح شهر را ساماندهی و خدمات‌دهی می‌کند، به این منطقه نیز توجه داشته باشد.

 

*نبود خطوط تلفن ثابت در مهرشهر

دهمرده شهروند دیگری است که از مشکل نبود خطوط تلفن ثابت در این منطقه خبر می‌دهد و می‌گوید: با توجه به اینکه بیشتر واحدهای مسکونی مهر شهر زاهدان تحویل متقاضیان شده اما هنوز مخابرات برنامه‌ای برای ایجاد خطوط تلفن ثابت در این منطقه انجام نداده است.

وی تصریح کرد: داشتن خطوط ارتباطی از قبیل تلفن ثابت از مهم‌ترین امکاناتی است که یک واحد مسکونی باید داشته باشد، اما متاسفانه منطقه مهرشهر از این امکان ضروری محروم است.

این شهروند بیان داشت: با نبودن خط تلفن ثابت باید از تلفن همراه استفاده کنیم که با توجه به هزینه زیاد تعرفه تلفن همراه نمی‌توان دائم از آن استفاده کرد.

 

* نبود روشنایی در معابر مهرشهر زاهدان

یک شهروند دیگر از ساکنان این منطقه خاطرنشان کرد: خیابان‌ها و معابر منطقه مهر شهر زاهدان از نعمت روشنایی محروم هستند و از اوایل شب که هوا تاریک می‌شود به دلیل تاریک بودن هوا، کسی جرات بیرون آمدن از واحد خود را ندارد.

وی بیان کرد: تاریکی این منطقه نیز خود موجب به وجود آمدن مشکلات بسیار زیادی در منطقه شده که باید شرکت برق در این زمینه برنامه‌ای داشته باشد.

شهروند دیگری نیز از به مسئولان پیشنهاد کرد تا به منظور کاهش مسیر رفت‌و‌آمد بلوار اصلی مهرشهر که منتهی به خط را‌ه‌آهن است را بازگشایی کنند تا مسیر منطقه مهر شهر تا مرکز شهر زاهدان کاهش یابد.

 

 *شهرداری منطقه یک کار جمع‌آوری زباله را انجام می‌دهد

شهردار زاهدان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان گفت: در حال حاضر کار جمع‌آوری زباله‌ها از سطح منطقه مهرشهر به طور رایگان توسط منطقه یک شهرداری زاهدان در حال انجام است و برای خدمات‌دهی بیشتر در این زمینه باید سازمان مسکن و شهرسازی واحدها را تحویل دهد و در صورت اتمام کار ساخت و ساز زباله‌ها از سطح معابر جمع‌آوری می‌شوند.

اسماعیل حسین‌زهی در زمینه ارائه خدمات حمل و نقل نیز افزود: هنوز اتوبوس و تاکسی برای ارائه خدمات به این منطقه داده نشده است.

وی ادامه داد: در ماه آینده نیز هم اتوبوس واحد و هم تاکسی در اختیار شهروندان این منطقه قرار می‌گیرد و امیدواریم مشکلات انها برطرف شود.

 

*جمعیت مهرشهر زاهدان باید به حدنصاب برای پوشش تلفن ثابت برسد

مدیرعامل شرکت مخابرات سیستان و بلوچستان نیز گفت: برای اینکه خطوط تلفن ثابت به منطقه مهر شهر زاهدان داده شود باید حدنصاب جمعیت این منطقه به 80 تا 90 درصد برسد.

محمود قلی‌پور افزود: بعد از انجام عملیات ساخت و ساز و سکونت دائم شهروندان است که میزان جمعیت مشخص می‌شود و ما می‌توانیم خط تلفن ثابت در این منطقه را راه‌اندازی کنیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه پوشش تلفن ثابت در مهرشهر زاهدان وجود دارد و هر زمان که عملیات ساخت و ساز تمام شد و زمین برای ایجاد کانکس در اختیار ما قرار گرفت برنامه ایجاد خطوط تلفن ثابت را در دستور کار قرار خواهیم داد.

وی گفت: تلاش ما بر این است تا مشکل خطوط تلفن را در حواشی شهر برطرف کنیم که خوشبختانه تاکنون در بیشتر نقاط این مشکل رفع شده است.

 

*برق‌رسانی به معابر مهرشهر زاهدان امسال در دستور کار قرار دارد

مدیر برق شهرستان زاهدان نیز به خبرنگار فارس در زمینه مشکل روشنایی معابر مهرشهر زاهدان گفت: اعتبارات مهرشهر زاهدان از طریق استانداری و مسکن مهر تامین می‌شود و تاکنون برق‌رسانی به منازل مسکونی در دستور کار بوده که انجام شده است.

سلطان راشکی قلعه نور افزود: با ابلاغ اعتبارات پروژه روشنایی معابر مهرشهر زاهدان به ویژه معابر اصلی و آسفالت در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: هم‌اکنون تمام منازل مسکونی مهرشهر زاهدان از نعمت برق بهره‌مند هستند.

 

*5 هزار و 200 واحد در مهرشهر آماده بهره‌برداری است

معاون مسکن و شهرسازی سیستان و بلوچستان به خبرنگار فارس گفت: در حال‌حاضر 5 هزار و 200 واحد نیز در این منطقه آماده بهره‌برداری است.

ابوالفضل مهدیار افزود: منطقه مهرشهر زاهدان به مساحت 95 هکتار دارای 12 محله است که عملیات آماده سازی 11 محله آن توسط اتحادیه تعاونی‌های مسکن انجام می‌شود.

وی بیان داشت: تاکنون معابر اصلی مهرشهر آسفالت و تاسیسات زیربنایی آن انجام شده و انجام تاسیسات روبنایی نیز به دستگاه‌های مربوطه تحویل داده شده است.

وی ادامه داد: در بهمن‌ماه سال‌جاری دو مدرسه در مهرشهر زاهدان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون مسکن مسکن و شهرسازی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: یک محله از 12 محله مهرشهر زاهدان که گروه سه خانواری هستند آماده سازی آن بر اساس مصوبه شورای مسکن استان به شهرداری واگذار شده که تاکنون خیابان کشی‌ها انجام و در مرحله اجرا است.

وی گفت: در سال 88، 2 هزار و 666 واحد و در سال 89، 2 هزار 718 واحد تحویل متقاضیان شده است.

مهدیار یادآور شد: در حال حاضر 5 هزار و 200 واحد نیز در این منطقه آماده بهره‌برداری است.

معاون مسکن و شهرسازی سیستان و بلوچستان طبق مصوبات سفر وزیر به استان مقرر شد به شرکت مخابرات زمینی برای ایجاد پست مخابراتی داده شود و با توجه به اینکه شرکت مخابرات، خصوصی است و باید قیمت کارشناسی زمین را بدهد طبق نظر وزیر قرار شد این شرکت زمین را با قیمت دولتی و کمتر از قیمت کارشناسی خریداری کند.

وی گفت: هم‌اکنون زمین مورد نظر به شرکت مخابرات سیستان‌و‌بلوچستان تحویل داده شده است.

با توجه اینکه در حال حاضر بیشتر واحدهای منطقه مهرشهر زاهدان مسکونی شده و بیشتر متقاضیان واحدهای خود را تحویل گرفته‌ و ساکن شده‌اند، امیدواریم مسئولان مربوطه هرچه زودتر اقدامات لازم برای ارائه خدمات رفاهی، شهری، خدماتی و ... را برای آنها فراهم آورند تا از این حداقل امکانات که حق مسلم آن‌ها است، بهره‌مند شوند.

 

مریم سرگزی از سیستان‌و بلوچستان

منبع:خبرگزاری فارس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد