makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

makoran مکران

مکران وبلاگ خبری-تحلیلی استان سیستان و بلوچستان

هفت آزمایشگاه همکار درسیستان و بلوچستان راه اندازی شد

مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی سیستان و بلوچستان گفت: در راستای اجرای اصل 44 و افزایش مشارکت در ایجاد اشتغال و رونق کسب و کار، هفت آزمایشگاه همکار و شرکت بازرسی در استان با سرمایه گذاری خصوصی، راه اندازی شده است.

 'اسماعیل عاقلی' روز چهارشنبه در همایش روز استاندارد در زاهدان افزود: این آزمایشگاهها شامل 'اندازه گیری سموم قارچی، آزمون های دوره ای وسایل سنجش و آزمایشگاه مصالح ساختمانی در زاهدان' است.

وی آزمایشگاههای 'صنایع نساجی' ، 'بسته بندی' و 'مصالح ساختمانی' در چابهار و آزمایشگاه مصالح ساختمانی در ایرانشهر را از دیگر آزمایشگاههای همکار برشمرد.

عاقلی، کلنگ زنی ساختمان اداری و آزمایشگاهی اداره استاندارد ایرانشهر، افتتاح آزمایشگاه همکار هامون آزمای شرق در زاهدان، افتتاح ساختمان اداری و آزمایشگاهی اداره استاندارد سرباز را از برنامه های هفته استاندارد در این استان برشمرد.


وی گفت: در دور دوم سفرهای استانی رییس جمهوری به سیستان و بلوچستان، سه مصوبه مرتبط با این اداره کل تصویب شد که افزون بر 80 درصد پیشرفت اجرایی دارند.

مدیر کل اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی سیستان و بلوچستان افزود: دو میلیارد ریال برای احداث و تجهیز اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی ایرانشهر در سفر دوم هیات دولت اختصاص یافته است.

همچنین امام جمعه موقت زاهدان در این مراسم گفت: جایگاه استاندارد و تحقیقات صنعتی هنوز برای مردم بنحو مطلوب تبیین نشده است و باید این جایگاه برای مردم مشخص شود.

حجت الاسلام 'احمد رهدار' افزود: استاندارد مصداق عینی داشتن امنیت در جامعه است و زمانی این جایگاه برای برای مردم ملموس است که نبود آن بر زندگی آنان تاثیر بگذارد.

وی بیان کرد: ماموران در مجموعه استاندارد مجری اعتمادسازی بین مردم هستند و باید مرتب به مردم عوامل بازدارنده را هشدار دهند و آنان را نسبت به داشتن استاندارد در تولیدات آشنا کنند.

معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم استاندارد را معادل داشتن امنیت و آرامش در منطقه دانست.

'حامد علی مبارکی' گفت: استاندارد فقط منافع مصرف کننده را تامین نمی کند بلکه کاهش هزینه ها و نظم در فرآیند تولیدات و افزایش تقاضا در بازار را در پی دارد.

او گفت: امروزه بنگاههای اقتصادی زودبازده با ارایه کالاهای استاندارد قادر به پیمودن مسیر پرپیچ و خم فعالیت های اقتصادی خواهند بود و برای ماندن در این عرصه چاره ای جز رعایت استانداردهای جهانی در تولیدات ندارند.

 در پایان این مراسم از واحدهای تولیدی نمونه سیستان و بلوچستان در بخش ارایه کالاهای استاندارد و رعایت ضوابط آن در تولیدات قدردانی شد.

 

بازنشر از مکران/ایرنا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد